Avatar billede lgadex Nybegynder
04. maj 2004 - 08:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Design af visitkort i e-butik. Lav PDF-fil af visitkortet.

Jeg skal lave en løsning med en butik, hvor man ud fra et antal visitkort-skabeloner kan designe sit eget visitkort og straks købe x-antal af det ved hjælp af dankortbetaling.
Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal kode visitkortdelen med henblik på at få størst mulig designfrihed til at vælge placering af logo og tekst på visitkortet, fonte, fontstr., fed eller kursiv skrift, fontfarve osv.
Kan det overhovedet lade sig gøre med ASP-programmering eller skal jeg over i noget java eller javascript. Når visitkortet er designet, skal det i systemet automatisk omdannes til en PDF-fil. Hvordan gør man det?
Avatar billede mortency Nybegynder
04. maj 2004 - 09:22 #1
Du kan bruke http://www.asppdf.com for å lage pdf dokumenter eller du kan lage .ai filer (adobe illustrator) disse er rene txt filer. Vel det er noe binær i filen men det trenger du ikke for å legge inn feks gif(logo) og tekst. Se www.adobe.com for dokumentasjon.
Avatar billede lgadex Nybegynder
04. maj 2004 - 13:57 #2
ASPPDF ser interessant ud. Så skal jeg bare lige finde ud af om jeg må få lagt den komponent på serveren.
Kan man evt. købe noget software som på http://www.cardbuilderpro.com og bruge til at designe visitkort med?