Avatar billede prip Nybegynder
03. maj 2004 - 22:05 Der er 6 kommentarer

Dynamisk tekst i flash

Jeg kan ikke få dynamisk tekst til at virke.

Der skal sendes noget tekst fra min html-fil til swf-filen. Det skal IKKE gøres vha. en tekstfil.

På forhånd tak
Avatar billede pyroman Nybegynder
03. maj 2004 - 22:40 #1
Indsæt i <embed> koden:

flashVars="varName=varValue"

eks:

<embed src="test.swf" flashVars="ged=nope" quality="high" bgcolor="#ffffff" width="550"
height="400" name="test" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain"
type="application/x-shockwave-flash"
pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />

flere variabler adskilles af et "&"

I flash:

tekstfelt.text = varName;
Avatar billede _k Nybegynder
04. maj 2004 - 09:47 #2
Hvis du også vil have det til at virke i andre browsere end lige Internet Explorer, kan du droppe FlashVars og skrive dine variable direkte i swf'ns sti.

<embed src="test.swf?variabel1=her er var 1&variabel2=wauw, jeg er så var 2!" quality="high" bgcolor="#ffffff" width="550"
height="400" name="test" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain"
type="application/x-shockwave-flash"
pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
Avatar billede pyroman Nybegynder
04. maj 2004 - 13:44 #3
flashVars virker også i mozilla og netscape så vidt jeg ved....
Avatar billede _k Nybegynder
04. maj 2004 - 14:46 #4
På den måde du gør det på, tror jeg du har ret. Har selv i sin tid haft en del bøvl med FlashVars fordi den skulle bruges som <PARAM>-tag. Og den slags tags kniber det med at fordøje for de fleste browsere.... Læste mig lige til at det er en ny MX-ting at kunne kalde FlashVars inde fra <embed>-tag'et, så tak for lige at update mig :o)
Avatar billede prip Nybegynder
04. maj 2004 - 20:44 #5
Hvad gør jeg så i flash?
Avatar billede pyroman Nybegynder
04. maj 2004 - 20:53 #6
intet - du har bare den variabel du angiver i html'en i _root - og du kan bruge den med samme navn:

flashVars="variabelNavn=variabelVærdi"

så i _root i flash har du en variabel med navnet "variabelNavn" og værdien "variabelVærdi" - altså det samme som hvis du havde skrevet dette i første frame:

variabelNavn = "variabelVærdi";

Bemærk at alle værdier fra html'en betragtes som strenge - hvis du vil havde det som et tal skal du bruge Number(),parseInt() eller parseFloat()...