Avatar billede hejhooo Nybegynder
03. maj 2004 - 22:02 Der er 40 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af en ny mappe på hjemmeside ved hjælp af ASP

Hej...

Kan man oprette/slette en ny undermappe på sin hjemme side fx. www.hejhooo.dk/"den nye mappes navn" via ASP

Og kan man så uploade en fil ind i den nye mappe, uden filen som skal uploade, ved hvad den nye mappe hedder på forhånd.

Med andre ord kan man oprette en ny mappe og kopier filer ind i den, men kun via scrips/ASP som ligger på hjemmesiden, og ikke på en bestemt computer, som fx. ASPUPLOAD.

Hejhooo
Avatar billede tzag_dk Nybegynder
03. maj 2004 - 22:17 #1
Hvilke upload komponenter har du på serveren?
Avatar billede hejhooo Nybegynder
03. maj 2004 - 22:19 #2
Aspupload 3.0.0.3
Avatar billede tzag_dk Nybegynder
03. maj 2004 - 22:22 #3
ok, det skulle godt kunne lade sig gøre.
Jeg vil lige bixe noget sammen til dig senere og så kan du få det i morgen, da jeg ikke er hjemme lige nu :-(

// Rene
Avatar billede hejhooo Nybegynder
03. maj 2004 - 22:28 #4
Lyder rigtigt godt...vil det være muligt at lave en form for password beskyttelse(-:
Avatar billede tzag_dk Nybegynder
03. maj 2004 - 22:31 #5
Ja, helt sikkert...
Skal det også tilføjes i en database? Hvis ja, hvad for en database?
Avatar billede keysersoze Guru
03. maj 2004 - 23:17 #6
Umiddelbart er det ikke noger der hverken skal bruges komponenter til eller noget - hvis bare der er adgang til FSO (FileScriptingObject) på serveren er det piece of cake;

http://www.uv.tietgen.dk/staff/mlha/PC/Soft/Prog/script/obj/FSO/#CreateFolder

Fx

set fso = CreateObject("scripting.filesystemobject")
f = "d:\back\docs\pc\info"
If not fso.FolderExists(f) then fso.CreateFolder f
set fso = nothing

Alt hvad vedrører filer og mapper på serveren kan redigeres, slettes og oprettes vha FSO - så tag et kig nærmere på det :)
Avatar billede plasmon Nybegynder
03. maj 2004 - 23:17 #7
Du kan bruge Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Beskrevet på følgende side:

http://www.w3schools.com/asp/asp_ref_folder.asp

Her et script som oprette en mappe:

    Dim FolderItems
    set FolderItems = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
    If FolderItems.FolderExists(Server.MapPath("Mappenavn")) = False Then
        Set mappe = FolderItems.Billedealbum(Server.MapPath("Mappenavn"))
    Else
        If FolderItems.FolderExists(Server.MapPath("Mappenavn")) = True then
                Response.Write "<b>Mappen findes</b>"
        End if
    end if
    set FolderItems = Nothing
Avatar billede hejhooo Nybegynder
04. maj 2004 - 11:42 #8
Tzaq.dk

kun Text filer + jpg/gif mv. ingen Databaser

Hejhooo
Avatar billede hejhooo Nybegynder
04. maj 2004 - 11:45 #9
keysersoze....

FSO...??? hvad er det, er det noget min udbyder skal understøde...og hvad med div. firewalls, for det er nemmelig et problem. Det er grunden til at det skal være ASP/Scripts

Hejhooo
Avatar billede hejhooo Nybegynder
04. maj 2004 - 11:51 #10
Plasmon...

Har være inde og kikke på siden...men jeg forstår ikke en dyt ( jeg er ren nybegynder), Men hvis du kunne være lidt behjælpsom ville jeg være meget taknemlig.

Hejhooo
Avatar billede keysersoze Guru
04. maj 2004 - 12:05 #11
FSO er et object knyttet til ASP og som du kan bruge til at kigge på serveren med - uanset om du skal kigge på filer eller mapper. Du kan fx oprette, rette, slette og flytte mapper og filer samt redigere, skrive og læse indhold i filer.

Der skal ikke åbnes for nogle firewalls eller noget - det kører jo som en ASP-fil på serveren hvor mappen også skal oprettes.
Avatar billede tzag_dk Nybegynder
04. maj 2004 - 13:14 #12
Prøv om dette virker, der er ikke password beskyttelse på endnu.
Og der hvor der står sti = "d:\web\domæne\www", skal du rette til din egen webserver.

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<html>
<head>
<title>Opret</title>
</head>
<body>
<%if request.QueryString("mode") = "" then%>
<a href="#">rrr</a><form name="form1" method="post" ENCTYPE="multipart/form-data" action="opret.asp?mode=opret">
<table width="100%"  border="0" cellspacing="0" cellpadding="2">
  <tr>
    <td width="11%">Mappe navn: </td>
    <td width="89%">
      <input type="text" name="mappenavn">
    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Fil:</td>
    <td><INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE1" SIZE="50"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
    <td><input type="submit" name="Submit" value="Opret"></td>
  </tr>
</table>
</form>
<%
end if
if request.QueryString("mode") = "opret" then

sti = "d:\web\domæne\www"
mappenavn = Upload.Form("mappenavn")
newfolderpath = sti & "\" & mappenavn

set filesys=CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If Not filesys.FolderExists(newfolderpath) Then
  Set newfolder = filesys.CreateFolder(newfolderpath)
else
response.write "Mappe findes i forvejen<BR><a href='opret.asp'>Prøv igen</a>"
response.End
End If

Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")
Count = Upload.Save(newfolderpath)
Response.Write Count & " fil uploaded til "& newfolderpath &""

end if
%>
</body>
</html>
Avatar billede tzag_dk Nybegynder
04. maj 2004 - 13:34 #13
hov, du skal huske at gemme filen som opret.asp
Avatar billede plasmon Nybegynder
04. maj 2004 - 13:47 #14
har du fået svar på dit spm eller hvad?
Avatar billede hejhooo Nybegynder
04. maj 2004 - 21:35 #15
Tzaq

jeg får en fejl "Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'

Object required: 'Upload'

/opret.asp, line 35

Øhhh hvad mener den med det

Hejhooo
Avatar billede hejhooo Nybegynder
04. maj 2004 - 21:37 #16
keysersoze....

FSO...er det noget som man skal downloade eller hva...jeg kender ikke dyt til det

Hejhooo
Avatar billede keysersoze Guru
04. maj 2004 - 21:48 #17
FSO er som tidligere skrevet en del af ASP - dog kan et webhotel godt vælge at deaktivere muligheden for det men som standard er det tilgængelig.

http://www.w3schools.com/asp/asp_ref_filesystem.asp
Avatar billede tzag_dk Nybegynder
05. maj 2004 - 10:09 #18
udnskyld, det er min fejl... Prøv det her:

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<html>
<head>
<title>Opret</title>
</head>
<body>
<%if request.QueryString("mode") = "" then%>
<form name="form1" method="post" ENCTYPE="multipart/form-data" action="opret.asp?mode=opret">
<table width="100%"  border="0" cellspacing="0" cellpadding="2">
  <tr>
    <td width="11%">Mappe navn: </td>
    <td width="89%">
      <input type="text" name="mappenavn">
    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Fil:</td>
    <td><INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE1" SIZE="50"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
    <td><input type="submit" name="Submit" value="Opret"></td>
  </tr>
</table>
</form>
<%
end if
if request.QueryString("mode") = "opret" then

sti = "d:\web\domæne\www"
mappenavn = request.Form("mappenavn")
newfolderpath = sti & "\" & mappenavn

set filesys=CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If Not filesys.FolderExists(newfolderpath) Then
  Set newfolder = filesys.CreateFolder(newfolderpath)
else
response.write "Mappe findes i forvejen<BR><a href='opret.asp'>Prøv igen</a>"
response.End
End If

Set Upload = Server.CreateObject("Perssits.Upload")
Count = Upload.Save(newfolderpath)
Response.Write Count & " fil uploaded til "& newfolderpath &""

end if
%>
</body>
</html>
Avatar billede hejhooo Nybegynder
05. maj 2004 - 11:10 #19
Hej tzag...

Nu er der ikke en rigtig fejl melding mere, men den opretter ikke et bibliotek, da den siger at det exiter i forvejen.
"Mappe findes i forvejen"

Hejhooo
Avatar billede tzag_dk Nybegynder
05. maj 2004 - 14:23 #20
Har du rettet den her linje: sti = "d:\web\domæne\www" ??
Avatar billede hejhooo Nybegynder
05. maj 2004 - 14:25 #21
tzag...

Ja og jeg har kontaktet web10 hotline for at få den fuld sti

Hejhooo
Avatar billede tzag_dk Nybegynder
05. maj 2004 - 14:29 #22
Ellers prøv dette:

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<html>
<head>
<title>Opret</title>
</head>
<body>
<%if request.QueryString("mode") = "" then%>
<form name="form1" method="post" ENCTYPE="multipart/form-data" action="opret.asp?mode=opret">
<table width="100%"  border="0" cellspacing="0" cellpadding="2">
  <tr>
    <td width="11%">Mappe navn: </td>
    <td width="89%">
      <input type="text" name="mappenavn">
    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Fil:</td>
    <td><INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE1" SIZE="50"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
    <td><input type="submit" name="Submit" value="Opret"></td>
  </tr>
</table>
</form>
<%
end if
if request.QueryString("mode") = "opret" then

sti = "d:\web\domæne\www"
mappenavn = request.Form("mappenavn")
newfolderpath = sti & "\" & mappenavn

set filesys = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If Not filesys.FolderExists(newfolderpath) = true Then
  Set newfolder = filesys.CreateFolder(newfolderpath)
else
response.write "Mappe findes i forvejen<BR><a href='opret.asp'>Prøv igen</a>"
response.End
End If

Set Upload = Server.CreateObject("Perssits.Upload")
Count = Upload.Save(newfolderpath)
Response.Write Count & " fil uploaded til "& newfolderpath &""

end if
%>
</body>
</html>
Avatar billede hejhooo Nybegynder
05. maj 2004 - 14:29 #23
Hej tzag...

Har du testet det online hos dig selv?

Hejhooo
Avatar billede hejhooo Nybegynder
05. maj 2004 - 14:37 #24
tzag...

Det virker ikke får stadigvæk med. "Mappe findes i forvejen", men kan det være at Web10 ikke har åbnet for et eller andet?

Hejhooo
Avatar billede keysersoze Guru
05. maj 2004 - 14:41 #25
hvorfor dog selv skrive den fulde sti ind - det er da spild af arbejde. Du kan da bare bruge server.mappath

mappenavn = request.Form("mappenavn")
newfolderpath = server.mappath(mappenavn)
Avatar billede tzag_dk Nybegynder
05. maj 2004 - 15:18 #26
Det her skulle virke :-)

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<html>
<head>
<title>Opret</title>
</head>
<body>
<%if request.QueryString("mode") = "" then%>
<form name="form" method="post" <%if not request.QueryString("mappenavn") = "" then%>enctype="multipart/form-data"<%end if%> action="opret.asp?mode=<%if not request.QueryString("mappenavn") = "" then%>opret<%else%>tzag<%end if%>&mappenavn=<%=request.QueryString("mappenavn")%>">
<table width="100%"  border="0" cellspacing="0" cellpadding="2">
  <tr>
    <td width="11%">Mappe navn: </td>
    <td width="89%">
      <%if request.QueryString("mappenavn") = "" then%><input type="text" name="mappenavn"><%end if%>
    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Fil:</td>
    <td><%if not request.QueryString("mappenavn") = "" then%><INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE1" SIZE="50"><%end if%></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
    <td><input type="submit" name="Submit" value="Opret"></td>
  </tr>
</table>
</form>
<%
end if
if request.QueryString("mode") = "tzag" then
response.Redirect("opret.asp?mappenavn="&request.Form("mappenavn")&"")
end if

if request.QueryString("mode") = "opret" then

Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")

sti = "d:\web\domæne\www"
newfolderpath = sti & "\" & request.QueryString("mappenavn")

set filesys = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If not filesys.FolderExists(newfolderpath) Then
  Set newfolder = filesys.CreateFolder(newfolderpath)
else
response.Write(newfolderpath)
response.write "Mappen findes i forvejen<BR><a href='opret.asp'>Prøv igen</a>"
response.End
End If
set filesys = nothing

Count = Upload.Save(newfolderpath)
Response.Write Count & " fil uploaded til "& newfolderpath &""

end if
%>
</body>
</html>
Avatar billede hejhooo Nybegynder
05. maj 2004 - 17:05 #27
Hejhooo tzag...

Det virker, øhhh men man kan kun uploade 1 fil, er det muligt at lave det sådan at man kan uploade flere...samt evt password beskyttelse

hejhooo
Avatar billede hejhooo Nybegynder
05. maj 2004 - 17:09 #28
keysersoze....

Hvor ville du indsætte dette, på "sti = "d:\web\domæne\www"" plads? eller hvor

hejhooo
Avatar billede keysersoze Guru
05. maj 2004 - 17:17 #29
jeg ville nøjes med at skrive

newfolderpath = server.mappath(request.Form("mappenavn"))

i stedet for

sti = "d:\web\domæne\www"
newfolderpath = sti & "\" & request.QueryString("mappenavn")

da der så ikke er ændringer påkrævet hvis hosten ændrer opsætning eller man flytter wenhotel
Avatar billede tzag_dk Nybegynder
05. maj 2004 - 17:32 #30
Hvor mange filer skal man kunne uploade af gangen?

Jeg skal nok lave password beskyttelse på når scriptet er som det skal være :-)
Avatar billede hejhooo Nybegynder
05. maj 2004 - 22:33 #31
Hej tzag

hvis man kan uploade fra 1 til 5 adgangen vil det være fint,men man skal kunne gøre det flere gange til samme mappe, så det samlet antal filer kan være 20 til 25 filer

Hejhooo

Ps. jeg prøver lige om keysersoze teori holder, for så bruger den, da jeg så kan bruge den i alle min sub folders

Hejhooo
Avatar billede hejhooo Nybegynder
05. maj 2004 - 22:42 #32
keysersoze...

Det er formodenligt meget smart men det virker ikke...

Hejhooo

PS. har brug copi and paste
Avatar billede keysersoze Guru
06. maj 2004 - 09:36 #33
hvis der kommer en fejlmeddelelse så fortæl hvilken - hvis ikke der gør, så er det fordi der mangler en stiangivelse i forhold til hvor i mappestrukturen du er fx

newfolderpath = server.mappath("../" & request.Form("mappenavn"))
Avatar billede tzag_dk Nybegynder
06. maj 2004 - 14:11 #34
Er det sådan her du gerne vil have det til at være? :-)

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<html>
<head>
<title>Opret</title>
</head>
<body>
<%if request.QueryString("mode") = "" then%>
<form name="form" method="post" <%if not request.QueryString("mappenavn") = "" then%>enctype="multipart/form-data"<%end if%> action="opret.asp?mode=<%if not request.QueryString("mappenavn") = "" then%>opret<%else%>tzag<%end if%>&mappenavn=<%=request.QueryString("mappenavn")%>">
<table width="100%"  border="0" cellspacing="0" cellpadding="2">
  <tr>
    <td width="11%">Mappe navn: </td>
    <td width="89%">
      <%if request.QueryString("mappenavn") = "" then%><input type="text" name="mappenavn"><%end if%>
    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Fil 1:</td>
    <td><%if not request.QueryString("mappenavn") = "" then%><INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE1" SIZE="50"><%end if%></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Fil 2:</td>
    <td><%if not request.QueryString("mappenavn") = "" then%>
      <INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE2" SIZE="50">
      <%end if%></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Fil 3:</td>
    <td><%if not request.QueryString("mappenavn") = "" then%>
      <INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE3" SIZE="50">
      <%end if%></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Fil 4:</td>
    <td><%if not request.QueryString("mappenavn") = "" then%>
      <INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE4" SIZE="50">
      <%end if%></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Fil 5:</td>
    <td><%if not request.QueryString("mappenavn") = "" then%>
      <INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE5" SIZE="50">
      <%end if%></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
    <td><input type="submit" name="Submit" value="Opret"></td>
  </tr>
</table>
</form>
<%
end if
if request.QueryString("mode") = "tzag" then
response.Redirect("opret.asp?mappenavn="&request.Form("mappenavn")&"")
end if

if request.QueryString("mode") = "opret" then

Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")

sti = "d:\web\domæne\www"
newfolderpath = sti & "\" & request.QueryString("mappenavn")

set filesys = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If not filesys.FolderExists(newfolderpath) Then
  Set newfolder = filesys.CreateFolder(newfolderpath)
else
response.Write(newfolderpath)
response.write "Mappen findes i forvejen<BR><a href='opret.asp'>Prøv igen</a>"
response.End
End If
set filesys = nothing

Count = Upload.Save(newfolderpath)

Response.Write Count & " fil(er) uploaded til "& newfolderpath &"<BR><a href='opret.asp?mode=opretflere&mappenavn="&request.QueryString("mappenavn")&"'>Tilføj flere</a>"

end if

if request.QueryString("mode") = "opretflere" then
%>
<form name="form" method="post" enctype="multipart/form-data" action="opret.asp?mode=opretflerenu&mappenavn=<%=request.QueryString("mappenavn")%>">
  <table width="100%"  border="0" cellspacing="0" cellpadding="2">
    <tr>
      <td width="11%">Fil 1:</td>
      <td width="89%">          <INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE1" SIZE="50">
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Fil 2:</td>
      <td>          <INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE2" SIZE="50">
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Fil 3:</td>
      <td>          <INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE3" SIZE="50">
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Fil 4:</td>
      <td>          <INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE4" SIZE="50">
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Fil 5:</td>
      <td>          <INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE5" SIZE="50">
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td>&nbsp;</td>
      <td><input type="submit" name="Submit" value="Opret"></td>
    </tr>
  </table>
</form>
<%end if

if request.QueryString("mode") = "opretflerenu" then
Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")

sti = "d:\web\domæne\www"
newfolderpath = sti & "\" & request.QueryString("mappenavn")

Count = Upload.Save(newfolderpath)

Response.Write Count & " fil(er) uploaded til "& newfolderpath &"<BR><a href='opret.asp?mode=opretflere&mappenavn="&request.QueryString("mappenavn")&"'>Tilføj flere</a>"
end if
%>
</body>
</html>
Avatar billede hejhooo Nybegynder
06. maj 2004 - 15:01 #35
Hejhooo tqag ....den er lige i skabet... hvis du kan klare en password beskyttelse, så er den i vinkel

Hejhooo
Avatar billede tzag_dk Nybegynder
06. maj 2004 - 15:01 #36
Det ordner jeg lige :-)
Avatar billede tzag_dk Nybegynder
06. maj 2004 - 15:12 #37
Så skulle det være i orden :-)

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<html>
<head>
<title>Opret</title>
</head>
<body>
<%
if request.QueryString("mode") = "login" then
fejl = ""
If Request("Submit")<>"" Then
    If Request("navn") = "DIT_BRUGERNAVN" and _
        Request("password")="DIN_ADGANGSKODE" Then
        Session("Valid") = Request("navn")
        Response.redirect "opret.asp"

    Else
        fejl = "Forkert brugernavn eller adgangskode. Prøv igen!"
    End If
end if

If Session("Valid") = "" Then
%>

<form action="opret.asp?mode=login" method="post">
<table><tr><td></td>
<td colspan="2"><font color="#0080FF" face="verdana" size="2"><b></b></font></td></tr>
<%If fejl <> "" Then%>
<tr><td></td>
<td colspan="2"><center><font size=1 face=verdana color=red><%=fejl%></font></center>        </td></tr>
<%End If%>
<tr>    <td></td>
<td><font size=2 face=verdana>Brugernavn:</font></td>
<td><Input type="text" name="navn"></td></tr>
<tr><td></td>
<td ><font size=2 face=verdana>Password: </font></td>
<td><input type="password" name="password"></td></tr>
<tr><td></td>
<td colspan="2"><center><input type="submit" name="submit" value="Login"></center>        </td></tr>
<tr><td></td>
<td colspan="2"><center><font size=2 face=verdana></font></center></td>
</tr>
</table>
</form>

<%
else

if request.QueryString("mode") = "" then%>
<form name="form" method="post" <%if not request.QueryString("mappenavn") = "" then%>enctype="multipart/form-data"<%end if%> action="opret.asp?mode=<%if not request.QueryString("mappenavn") = "" then%>opret<%else%>tzag<%end if%>&mappenavn=<%=request.QueryString("mappenavn")%>">
<table width="100%"  border="0" cellspacing="0" cellpadding="2">
  <tr>
    <td width="11%">Mappe navn: </td>
    <td width="89%">
      <%if request.QueryString("mappenavn") = "" then%><input type="text" name="mappenavn"><%end if%>
    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Fil 1:</td>
    <td><%if not request.QueryString("mappenavn") = "" then%><INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE1" SIZE="50"><%end if%></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Fil 2:</td>
    <td><%if not request.QueryString("mappenavn") = "" then%>
      <INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE2" SIZE="50">
      <%end if%></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Fil 3:</td>
    <td><%if not request.QueryString("mappenavn") = "" then%>
      <INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE3" SIZE="50">
      <%end if%></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Fil 4:</td>
    <td><%if not request.QueryString("mappenavn") = "" then%>
      <INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE4" SIZE="50">
      <%end if%></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Fil 5:</td>
    <td><%if not request.QueryString("mappenavn") = "" then%>
      <INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE5" SIZE="50">
      <%end if%></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
    <td><input type="submit" name="Submit" value="Opret"></td>
  </tr>
</table>
</form>
<%
end if
if request.QueryString("mode") = "tzag" then
response.Redirect("opret.asp?mappenavn="&request.Form("mappenavn")&"")
end if

if request.QueryString("mode") = "opret" then

Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")

sti = "d:\web\domæne\www"
newfolderpath = sti & "\" & request.QueryString("mappenavn")

set filesys = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If not filesys.FolderExists(newfolderpath) Then
  Set newfolder = filesys.CreateFolder(newfolderpath)
else
response.Write(newfolderpath)
response.write "Mappen findes i forvejen<BR><a href='opret.asp'>Prøv igen</a>"
response.End
End If
set filesys = nothing

Count = Upload.Save(newfolderpath)

Response.Write Count & " fil(er) uploaded til "& newfolderpath &"<BR><a href='opret.asp?mode=opretflere&mappenavn="&request.QueryString("mappenavn")&"'>Tilføj flere</a>"

end if

if request.QueryString("mode") = "opretflere" then
%>
<form name="form" method="post" enctype="multipart/form-data" action="opret.asp?mode=opretflerenu&mappenavn=<%=request.QueryString("mappenavn")%>">
  <table width="100%"  border="0" cellspacing="0" cellpadding="2">
    <tr>
      <td width="11%">Fil 1:</td>
      <td width="89%">          <INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE1" SIZE="50">
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Fil 2:</td>
      <td>          <INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE2" SIZE="50">
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Fil 3:</td>
      <td>          <INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE3" SIZE="50">
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Fil 4:</td>
      <td>          <INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE4" SIZE="50">
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Fil 5:</td>
      <td>          <INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE5" SIZE="50">
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td>&nbsp;</td>
      <td><input type="submit" name="Submit" value="Opret"></td>
    </tr>
  </table>
</form>
<%end if

if request.QueryString("mode") = "opretflerenu" then
Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")

sti = "d:\web\domæne\www"
newfolderpath = sti & "\" & request.QueryString("mappenavn")

Count = Upload.Save(newfolderpath)

Response.Write Count & " fil(er) uploaded til "& newfolderpath &"<BR><a href='opret.asp?mode=opretflere&mappenavn="&request.QueryString("mappenavn")&"'>Tilføj flere</a>"
end if

%>
</body>
</html>
Avatar billede tzag_dk Nybegynder
06. maj 2004 - 15:13 #38
Du skal lige huske at rette disse 2 linjer :-)

If Request("navn") = "DIT_BRUGERNAVN" and _
Request("password")="DIN_ADGANGSKODE" Then
Avatar billede hejhooo Nybegynder
06. maj 2004 - 21:28 #39
Hej tzag...

Takker for din STORE indsats, det har været alle pointene værd!
Har lige et lille tillægs spørgsmål: Kan man lægge opret.asp i fx. en administrator mappe og så indlæse filer til de forskellige "sub folders" ved at skulle skrive den sidste del af "sti = "d:\web\domæne\www" altså www, og på den måde definere i hvilke folder filerne skal uploads til. For det er kun den sidste del som er forskellig.

Hejhooo

PS husk at skrive det som et svar så jeg kan give dig pointene...har du evt. en email så jeg kan bruge din hjælp igen...selvfølgelig via eksperten, med point
Avatar billede tzag_dk Nybegynder
07. maj 2004 - 16:50 #40
Ja du kan selv bestemme hvor mapperne og filerne skal oprettes med "sti = "d:\web\domæne\www".

Du kan godt have opret.asp til at ligge i fx d:\web\domæne\www\admin\opret\opret.asp og uploade til d:\web\domæne\www\billeder\

Du kan bruge denne e-mail: rene@tzag.dk
Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
16. september 2005 - 10:14 #41
Jeg kan ikke få scriptet til at virke, jeg får ingen fejl, men der oprettes heller ikke nogen mapper?