Avatar billede nanobyte Nybegynder
03. maj 2004 - 16:13 Der er 4 kommentarer

profil oprettelse ved succesful betaling

på min side, har brugere mulighed for at registrere et "plus konto".
Hvis betalingen er accepteret sender den merchant service jeg benytter brugeren videre til en url på min server, hvor brugeren så skal oprettes.

Men hvordan sikrer jeg mig, at det kun er brugere der kommer fra betalingssiden, der kan komme ind på denne url?
Avatar billede coderdk Praktikant
03. maj 2004 - 16:19 #1
Steder som dibs bruger nogle md5 nøgler til at validere om værdierne der kommer med over er rigtige...

<?
  // På fjernserveren

  $tal = 12345;
  $tekst = 'hejmeddig';
  $hemmelig = md5('supersecret');
  $control = md5(md5("$tal;$tekst").$hemmelig);
  url = "http://dinserver/modtag.php?tal=$tal&tekst=$tekst&kontrol=$control";

  // etc...

?>

<?php

  // På din server - modtag.php

  $tal = $_GET['tal'];
  $tekst = $_GET['tekst'];
  $hemmelig = md5('supersecret');
  $control = md5(md5("$tal;$tekst").$hemmelig);
  if ($control != $_GET['kontrol'])
  {
    echo "Værdierne er muligvis blevet ændret siden betaling.";
    exit;
  }

  // kode her hvis det går godt...

?>
Avatar billede coderdk Praktikant
03. maj 2004 - 16:20 #2
Mja, ingen grund til at md5'e hemmelig, bare ændr den begge steder til:

$hemmelig = 'supersecret';

Dette må ingen selvfølgelig vide, da de så uden problemer ville kunne lave valide kontrolkoder.
Avatar billede nanobyte Nybegynder
03. maj 2004 - 21:24 #3
Ja men det kræver at man har et ssl certifikat, og det har jeg ik penge til lige pt :/ så det skal vel være noget med hvis brugeren kommer fra www.fjernserver.com, så opret konto?

(Jeg tjekker alligevel alle betalingerne manuelt)
Avatar billede acmed Nybegynder
14. november 2005 - 17:04 #4
Undskyld jeg bryder ind, men jeg vil høre om coderDK kan hjælpe med dette sprøgsmål. Han ser du til at vide en del om DIBS´ authkey/MD5 kodning.
http://www.eksperten.dk/spm/663571

/Andreas