Avatar billede intel4ever Nybegynder
03. maj 2004 - 14:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Remote Scripting hjælp

hej...

jeg har lavet en hjæmmeside hvor jeg har 2 frames højre og venstre, i højre side skal der være nogle link som referere til en asp funktion i venstre side.

linket ser sådan ud:
<a href="#" onclick="parent.frames['contents'].side7();parent.frames['main'].location.href='sites/page7.htm';return false;">

men linket virker ikke da side7() ikke ligger på den pågældene side, kan man ikke ligge asp funktionen i et javascript og referere til denne, er der nogen der har en simpel idé

M.V.H. René Kvist
Avatar billede keysersoze Guru
03. maj 2004 - 14:39 #1
er "side7()" en asp-function eller hvad? er ikke 100% med på hvad du mener?
Avatar billede fennec Nybegynder
03. maj 2004 - 14:39 #2
det er også en af de mange ? der er gået tabt.....

Den nemme løsning:

...parent.frames['contents'].location.href = "SidensNavn.asp?mode=LoadFunk7"....

på den side:
if request.querystring("mode") = "LoadFunk7" then
  call side7()
end if
Avatar billede intel4ever Nybegynder
03. maj 2004 - 14:42 #3
ja side7() er en asp funktion jeg prøver det lige fennec
Avatar billede keysersoze Guru
03. maj 2004 - 14:43 #4
ja - det var lidt der jeg ville henad, for man kan ikke kalde en ASP-function vha javascript som du prøver på :)
Avatar billede fennec Nybegynder
03. maj 2004 - 14:50 #5
>>keysersoze
Det kan man vist godt. Det hedder "Remote Scripting". Jeg vidste det heller ikke, før dette ? blev oprette i sidste uge. Kan desvære ikke huske hvem der beskrev det, og de data er jo gået tabt. Vi må så håbe han/hun kommer forbi igen....

Jeg nåede heller ikke at få det afprøvet. Så jeg ved ikke hvormeget det kan, men her er det link der blev givet:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/rmscpt/Html/rmscpt.asp
Avatar billede keysersoze Guru
03. maj 2004 - 14:54 #6
kool - det håber jeg da på at se snart så :)
Avatar billede intel4ever Nybegynder
03. maj 2004 - 15:31 #7
hmm.. nej jeg kan ikke få det til at virke, nu sker der bare intet ingen gang en fejl... og remote scripting kan jeg heler ikke få til at virke, en af mine venner fik dette til at virke men jeg er kørt surt i det lige nu.. her et en god artikel hvis i vil prøve at kikke på det http://www.devarticles.com/c/a/ASP/Remote-Scripting-With-JavaScript-and-ASP/
Avatar billede intel4ever Nybegynder
04. maj 2004 - 09:35 #8
til fennic: takker det virker nu du skal skrive 'SidensNavn.asp?mode=LoadFunk7' istædet for "SidensNavn.asp?mode=LoadFunk7".... men point'ne er dine skriv et svar
Avatar billede fennec Nybegynder
04. maj 2004 - 09:44 #9
Det får du her....

Det var skidt jeg fik skrevet " i stedet for '. Det er ellers noget jeg er meget påpasseligt med. Men sådan går det, når det går stærkt :o)
Avatar billede intel4ever Nybegynder
04. maj 2004 - 10:21 #10
det går nok jeg fandt hurtigt udaf det... men det virker nu