Avatar billede wildboy Nybegynder
12. februar 2001 - 17:30 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

højre klikke

hvordan gør jeg sådan så hvis man højre klikker og så kommer der til at stå :
Du kan ikke højreklikke :(
Avatar billede styler Nybegynder
12. februar 2001 - 17:32 #1
<script language=\"JavaScript1.1\">
<!-- begin
document.onmousedown=click;
if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN); window.onmousedown=click;
function click(e){
    if (navigator.appName == \'Netscape\'){
        if (e.which != 1){
    alert(\"Du kan ikke højreklikke :(\");
            return false;}}
    if (navigator.appName == \"Microsoft Internet Explorer\"){
        if (event.button != 1){
            alert(\"Du kan ikke højreklikke :(\");return false;}}}
// end -->
</script>
Avatar billede parazite Nybegynder
12. februar 2001 - 17:33 #2
Lad være. Det er skide irriterende for brugerne af din side, og du kan alligevel ikke beskytte din kode. Der er altid en bagvej. Derudover bruger mange højreklik for at åbne links i ny side osv.

Som jumper siger:
Folk, der har brug for at spørge har intet, der er værd at skjule... ;o) (sådan cirka.)
Avatar billede spiri Nybegynder
12. februar 2001 - 17:33 #3
<script language=\"Javascript1.2\">

// (C) 2000 www.CodeLifter.com
// http://www.codelifter.com
// Free for all users, but leave in this  header

// Set the message for the alert box
am = \"This function is disabled!\";

// do not edit below this line
// ===========================
bV  = parseInt(navigator.appVersion)
bNS = navigator.appName==\"Netscape\"
bIE = navigator.appName==\"Microsoft Internet Explorer\"

function nrc(e) {
  if (bNS && e.which > 1){
      alert(am)
      return false
  } else if (bIE && (event.button >1)) {
    alert(am)
    return false;
  }

document.onmousedown = nrc;
if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
if (bNS && bV<5) window.onmousedown = nrc;

</script>

Du kan lige selv rette den til...
Avatar billede spiri Nybegynder
12. februar 2001 - 17:34 #4
Ups....Jeg er da alt for langsom.

Er i øvrigt MEGET enig med parazite!
Avatar billede parazite Nybegynder
12. februar 2001 - 17:36 #5
wildboy : For at uddybe: Den kode du skriver med HTML kan ALTID findes - du KAN ikke forhindre folk i at se din kode. Alt for ofte opildner det endda folk som mig til at bypasse din beskyttelse, blot for at se hvad der er så vigtigt at skjule.
Desuden - hvor meget HTML havde du lært, hvis du ikke havde kunnet se hvordan andre havde gjort? Nettet er et sted, der bygger på folks vilje til at dele med alle. Det ødelægger du ved at forsøge at forhindre andre i at se din kode.
Avatar billede milo Nybegynder
12. februar 2001 - 17:37 #6
ja..ingen højreklik SUX !

og som de siger..man kan altid komme uden om :)
Avatar billede nomiz Nybegynder
12. februar 2001 - 17:39 #7
Hvis i vil udenom den grimme dhtml-effekt, så gør som følgende:

V-klik (hold nede) > H-klik (hold nede) > Slip V-klik > Slip H-klik...

(h-klik=Højreklik v-klik=Venstreklik)

/vh
Simon
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. februar 2001 - 18:05 #8
Hvis du frakobler højreklik komme jeg og æder dig.

/Hannibal
Avatar billede parazite Nybegynder
12. februar 2001 - 18:08 #9
nikolajdu : *LooooL* Du er SÅ truende! Vis ham billedet af dig, så kan det være der kommer lidt vægt bag. ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
12. februar 2001 - 22:10 #10
<ole>
wildboy >> Jeg tør æde min laptop på, du har lært det meste af, hvad du kan ved at se i andres koder. Synes du, det er videre solidarisk eller sympatisk at nægte andre samme mulighed?
Dette forums grundlag er netop \'Hjælp de andre\', så deeeeeeeeeet.......  :))
/mvh
</bole>
Avatar billede dudesicko Novice
15. februar 2001 - 00:09 #11
Hvis du tror folk ikke kan se din kode så er du helt forkert på den, jeg gør altid såden har.

h-klik (så popper den op) tryk enter medens du holder musen nede, (vinduet forsvinder) og slip musen, og du har nu de samme funktioner som hvis du ikke brugte den forbandede Script..

</martin>
Avatar billede dudesicko Novice
15. februar 2001 - 00:12 #12
Endnu bedre ret denne linie til, så kan du rigtig iritere folk der kommer ind på din side.

  } else if (bIE && (event.button >1)) {
til
  } else if (bIE && (event.button >0)) {

:)