Avatar billede andersbodilsen Nybegynder
03. maj 2004 - 10:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

kan ikke få acx100 driver til at virke

Hej alle.

En lille "nem" ting. Jeg har fået et TOPCOM skyr@cer PC Card 3044, og har efterfølgende fundet ud af at det er baseret på en Texsas Instruments acx100 Chip. De laver ikke selv drivere til skidtet, men acx100.sourceforge.com gør det tilgengæld....

Jeg sidder nu med en tar.bz2 fil som er pakket ud i /usr/local/src/acx100
Når jeg kører en make, som beskrevet i README kommer denne fejl:

make -C src
make[1]: Entering directory `/usr/local/src/acx100/src'
make[1]: Nothing to be done for `all'.
make[1]: Leaving directory `/usr/local/src/acx100/src'

Det fatter jeg ikke så meget af..... -> Please hjælp mig, jeg vil så gerne have wireless linux :-)

Det skal tilføjes at jeg kører RH 9.0
Avatar billede odysseus Nybegynder
03. maj 2004 - 13:53 #1
prøv at køre './configure' først.
Avatar billede andersbodilsen Nybegynder
04. maj 2004 - 23:50 #2
Det har jeg prøvet.... Der kommer stort set samme resultat.
Der ligger vidst flere problemer i denne sag. For det første kører "make" kommandoen, "./Configure" som ligge i "acx100" direktoriet. "./Configure" kigger efter filen /lib/modules/'uname -r'/build/.config min hedder bare configs...
Den har jeg så omdøbt...
Når man så kører en make kommer den længere, men bare ikke langt nok.... Den påstår nu at jeg mangler nogle moduler i kernen. bla. noget netværk.
Det passer bare ikke. Jeg har nemlig kigget efter med en "make menu config"

Spørgsmålet er nu hvordan får jeg det rigtige til at stå i min ".config" fil, så jeg kan komme videre med min driver install????
Avatar billede andersbodilsen Nybegynder
07. maj 2004 - 14:52 #3
Jeg fandt en guide, som er nem at følge... Prøv den via. acx100.sourceforge.net