Avatar billede vanggaard Nybegynder
03. maj 2004 - 10:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows 2003 DC og Windows NT

Kan man ikke få en Windows NT 4 klient til at logge på en Windows 2003 Domain Controller ?
Hvis man kan, hvordan gøre man så?

<Vanggaard>
Avatar billede serverservice Praktikant
03. maj 2004 - 13:29 #1
Du har dns konfigureret rigtigt ellers se her: http://www.serverguider.dk/VisArtikel.aspx?id=78
Du skal gå i dhcp - scope options og registrere din dns server med ipadresse.
Dhcp-dns skal du sætte hak i: "Enable updates for dns clients that do not support dynamic update.
Avatar billede vanggaard Nybegynder
03. maj 2004 - 19:27 #2
Dit link er til en Windows 2000 opsætning, så jeg vil lige sikkert mig, at det er det samme for NT 4.
Jeg har nemlig fået fortalt, at NT4 og Windows 2003 DC kan give problemer
Avatar billede maagen Nybegynder
03. maj 2004 - 20:14 #3
Det er rigtigt at NT40 og 2003 kan give problemer.

Du skal have nyeste service pack på NT'en samt der skal være installeret Directory klienten på NT'en.
Avatar billede flagz Nybegynder
03. maj 2004 - 22:37 #4
Hej Vanggaard

NT4 maskiner kan godt være klienter i et 2003 domæne. Du skal enten installere DS klient softwaren på dem eller disable "SMB signing" på serveren. Det er muligt at
logge på et 2003 AD domæne fra en downlevel klient uden brug af Directory service klienten men så mister lidt fordele så som at kunne søge i AD mv.
Det er IKKE nødvendigt at registrere sine klienter i DNS (ved hjælp af DHCP hvis det er downlevel klienter eller ved hjælp af dynamic update hvis vi snakker 2000/XP/2003 klienter) for at gøre dem i stand til at logge på et AD domæne.
Du skal derimod gøre din Domain Controller til Wins klient (installer wins på den og lad den pege på sig selv som wins klient) så "domæne informationen" bliver registret i Wins og dine downlevel klienter, i dit tilfælde en Windows NT 4.0 klient, kan finde domænet. Downlevel klienter kan IKKE gøre brug af DNS til at finde domænet men skal bruge Wins.