Avatar billede flinkemike Nybegynder
12. februar 2001 - 16:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvordan sættes max rows der skal returneres

jeg har en database hvor der nogle gange er alt for store resultater på en query.
det skal derfor være muligt at sætte at hvis der er over fx 100 hits, skal db ikke gå videre med query, men så må bruge detaljere sin søgning. kan det lade sig gøre i sql.
jeg har før brugt jdbc hvor der er en setMaxRows funktion og odbc har en sql_max_rows. men hvordan i ren sql?
eller kan man løse det på en anden måde?
Avatar billede martinlind Nybegynder
12. februar 2001 - 16:03 #1
Jeg mener du også kan sætte en max fetch på din sql comp eller i din sql driver

/Martin
Avatar billede martinlind Nybegynder
12. februar 2001 - 16:04 #2
til interbase heder det MAX ROWS ( default er -1, hvilket svarer til alt )
Avatar billede a_c Nybegynder
12. februar 2001 - 16:19 #3
Hvad med LIMIT , ville det ikke funke i en eller anden kombination. Det her er en kopi fra mysql\'s manual: When combining LIMIT # with DISTINCT, MySQL will stop as soon as it finds # unique rows.
m.v.h. A_C
Avatar billede martinlind Nybegynder
12. februar 2001 - 19:16 #4
Jeg tror LIMIT er en mysql ting, den findes ikke i hverken IB eller SQLAnywhere

/Martin
Avatar billede gheko Nybegynder
22. februar 2001 - 22:29 #5
Select * from tabel
where ROWNUM < HELTAL;
Husk at SQL ikke garantere rækkefølgen hvorved rækkerne bliver udlæst.