Avatar billede 7th Praktikant
30. april 2004 - 01:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

GD Lib outsource billede

Jeg har fikset et lille script sammen, som sætter to billeder sammen, og printer det ud i browseren, uden nogen yderligere fil oprettes. Mit problem er dog, at outsource billedet i browseren har en væsentlig dårligere kvalitet end original billedet.

Mit script ser således ud:

$this_picture = "background.jpg"; // 50 KB
$this_marking = "foreground.png"; // 30 KB

$copy_picture = imagecreatefromjpeg ($this_picture);
$copy_marking = imagecreatefrompng ($this_marking);

$position_x = (imagesx ($copy_picture) - imagesx ($copy_marking)) / 2;
$position_y = (imagesy ($copy_picture) - imagesy ($copy_marking)) / 2;

imagecopy ($copy_picture , $copy_marking , $position_x , $position_y , 0 , 0 , imagesx ($copy_marking) , imagesy ($copy_marking));

imagejpeg ($copy_picture);
imagedestroy ($copy_picture);

Outsource billedet kommer til at fylde 29 KB. Hvis jeg bytter imagejpeg ud med imagepng, så kommer det til at fylde 201 KB.

Kan man ikke lave en gylden mellemvej mellem de 29 og 201 KB med imagejpeg? Så fremt i fald, hvordan?
Avatar billede -cls- Nybegynder
30. april 2004 - 01:17 #1
Uden at være ekspert på området, mener jeg, at det er muligt at angive kvaliteten på billedet i imagejpeg, jf http://dk.php.net/manual/en/function.imagejpeg.php med syntaksen:
int imagejpeg ( resource image [, string filename [, int quality]])
Men kan filename udelades?
Avatar billede 7th Praktikant
30. april 2004 - 01:29 #2
Skulle nok have læst manualen først :o) imagejpeg ($copy_picture , "" , 100) gjorde tricket. Smid et svar ;o)

Filename kan sagtens udelades, hvis man ikke vil oprette et nyt billede.
Avatar billede -cls- Nybegynder
30. april 2004 - 01:36 #3
Svar :)