Avatar billede dudesicko Novice
29. april 2004 - 21:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Access vs MySql ?

En af mine venner påstår, at det er ligemeget om man bruger Access eller MySql.

Men hvornår er det egentlig der kan betale sig at skifte fra Access til MySql, og hvornår kan man mærke at access begynder at halte ?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2004 - 21:34 #1
Drop Access hvis bar en af følgende betingelser er opfyldt:
  - mange samtidige brugere som opdaterer (over 5-10 stykker)
  - databasen skal ligge på en anden server end applikationen
  - datamængden ikke længere er helt lille (over 50-100 MB)
Avatar billede dudesicko Novice
29. april 2004 - 21:36 #2
Ok, det med 5-10 har vi, tror vi er oppe på alt fra 20-50 besøgende samtidig, og siden vokser stadig.

Databasen skal bruges til et CMS system, og der er jo normalt ikke små data der skal ind.
Avatar billede dudesicko Novice
29. april 2004 - 21:38 #3
Og hvad mener du med opdaterer, han mener at det er når folk skriver til siden?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2004 - 21:38 #4
Nu er samtidige besøgende på siden ikke det samme som antal samtidigt
opdaterende brugere.

Men jeg har også svært ved at forestille mig Access til CMS.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2004 - 21:39 #5
opdaterer = opdaterer i databasen
Avatar billede dudesicko Novice
29. april 2004 - 21:48 #6
Ok, men brugerne kommer nok ikke til at skulle skrive så meget i databasen, det meste vil nok være folk der henter data fra den.

Vil jo ikke lave det hele i Access og så om 2 MD skulle lave det om, fordi Access ikke kan klare skidtet :D Vil se om jeg ikke kan overtale ham til MySql :D

Tak for svarene.
Avatar billede terry Ekspert
29. april 2004 - 21:51 #7
First, I am NOT saying Access is better than MySQL.
Access can have a databse up to 2Gb.
The number of connections (users) is really no problem if you program your application correctly. Open connection, make database operation, close connection. A connection should be open for just a short time (seconds) then closed again.

Just because you have 50 users looking at your web pages doesnt mean they are making database operations! While I am writing this text, there should be no connection to the database, but as soon as I commit (send) then the connection is made and hopefully closed shortly afterwards. Keep that in mind and you CAN go a long way with Access.
MysSQL will also be faster, but I doubt you will see the difference.