Avatar billede tula Nybegynder
29. april 2004 - 14:08 Der er 10 kommentarer

JBuilder og Runtime configuration

Hejsa!

Jeg har en nogenlunde kendskab til Java, men er ikke særlig stærk når det kommer til udviklingsmiljøer. Jeg er ved at lave et program, der kan læse informationer fra min com port. Jeg har java-filerne, men kan ikke få dem til at køre i JBuilder. Jeg har kompileret java-filerne, hvis altså at 'Make' betyder at kompilere .java til .class. Er det korrekt? Nu vil jeg så køre java-filerne ved at trykke 'run' til filen med mail-metoden, men så kommer der et skærmbillede frem, hvor jeg skal konfigurere runtime. Hvad skal jeg gøre her? Og hvordan får jeg kørt mine filer, så jeg kan se om de i det hele taget er noget værd?

Mvh

René
Avatar billede tula Nybegynder
29. april 2004 - 14:14 #1
Kører en lille test med at lille program. Og nu opdager jeg, at når jeg skaber (ved at trykke 'Make') enten projektet eller en java-filer, så får jeg et output. Hvad skal jeg så egentlig med 'Run'?
Avatar billede jjn123 Nybegynder
29. april 2004 - 14:26 #2
hej.
Første gang du trykker på F9 kommer der en menu frem, klik på knappen new, herefter klikker du på knappen ud for Main Class find projektet/klassen der indeholder main metoden. Tryk ok, ok engang til. Sæt markering i feltet default, tryk ok igen.. Slut.. næste gang du trykker på F9 skulle det gerne køre.
Håber det var det svar du skulle bruge..
Mvh.
Johnny
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2004 - 14:26 #3
Hvis du har ladet wizarden lav een ny applikatopn bør du også have en
runtime konfiguration.

Ellers er den ret nem at lave (stort set skal man give den et navn og angive
main class).

Make bør kun bygge ikke køre.
Avatar billede tula Nybegynder
29. april 2004 - 14:29 #4
Nu har jeg fundet ud af noget andet!!!! Det er 'Run HejVerden.java using HejVerden' der ekskverer programmet. Nu er jeg forvirret!

Måske jeg behøver en procedurer for, hvordan jeg kompilerer og kører programmer i JBuilder.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2004 - 14:31 #5
Du kører Hejverden med HejVerden konfiguration - det lyder da meget logisk at det virker !
Avatar billede jjn123 Nybegynder
29. april 2004 - 14:37 #6
I JBuilder, så længe det bare er en applikation er det bare at højre klikke på klassen der indeholder din main metode og vælge Run så kompilerer den og kører programmet...
Avatar billede tula Nybegynder
29. april 2004 - 14:44 #7
Tak jjn123...du var først med løsningen!

Behøver bare lige at være helt sikker, for nu skal jeg igang med et større projekt. Jeg laver et nyt projekt, som jeg har lavet dette simple program. Jeg opretter nye klasser, hvor jeg kopierer koden ind i disse klasser fra de filer jeg allerede har fundet. Derefter skal jeg altså skabe filerne og projektet (med 'make') og så kører jeg klassen med main-metoden?
Avatar billede jjn123 Nybegynder
29. april 2004 - 14:50 #8
Du behøver ikke bruge make, bare vælg main klassen og så run så kører det :) Men så vidt jeg ved i JBuilder er make det samme som en kompilering, bruger den aldrig selv...
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2004 - 14:51 #9
Du bruger make hele tiden. Default for runtime konfigurationer er at de laver
make på projektet inden de kører programmet !
Avatar billede tula Nybegynder
29. april 2004 - 15:22 #10
OK! Tak for hjælpen. Jeg vender sikkert tilbage, når jeg skal ha' min ComPortListener til at virke.