Avatar billede kjoller Nybegynder
29. april 2004 - 14:06 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Æøå ændres under import

Jeg sidder og laver en import af en txt fil men æøå og ÆØÅ ændres til underlige tegn.

selve importen ser såddan her ud:

set     @cmd =         'bulk insert'
        set     @cmd = @cmd +     ' #TmpStList'
        set     @cmd = @cmd +     ' from'
        set     @cmd = @cmd +    ' ''' + replace( @FilePath + @FileName,'"','') + ''''
        set     @cmd = @cmd +    ' with (FIELDTERMINATOR=''","'''
        set     @cmd = @cmd +    ',ROWTERMINATOR = ''' + char(10) + ''')'

        exec (@cmd)

Er der nogle som har erfaring i det?
Avatar billede niemeyer Nybegynder
04. maj 2004 - 18:59 #1
Det burde hjælpe hvis du sætter en dansk collation på den kolonne du importere til. Markér tabellen og vælg designeren. I den eller de relevante kolonner kan du se feltet "Collation" nederst. Vælg en dansk Windows eller SQL collation, fx SQL_Danish_Pref_CP1_CI_AS.

Håber det hjælper,
Niels
Avatar billede niemeyer Nybegynder
04. maj 2004 - 19:00 #2
Glemte at tilføje at jeg selvfølgelig henviser til Enterprise Manager (Design view)