Avatar billede place Nybegynder
12. februar 2001 - 14:46 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

KAN IKKE SE FEJLEN

Det er nok mig der er blind/træt men jeg kan ikke lige se fejlen den siger at der syntax fejl i INSERT INTO

koden:

<%
  Dim strSQLAdd, strNews, strHeadline, strTime, strAuthor, rs

  objConnection.open strdatabase
  strHeadline = Request.Form(\"Headline\")
  strTime = Request.Form(\"Time\")
  strNews = Request.Form(\"News\")
  strAuthor = Request.Form(\"Author\")
  strSQLAdd = \"INSERT INTO news(Headline, News, Author, Time) VALUES (\'\"&strHeadline&\"\', \'\"&StrNews&\"\', \'\"&strAuthor&\"\', \'\"&strTime&\"\')\"
  set rs = objConnection.Execute(strSQLAdd)
%>
Avatar billede blazer Nybegynder
12. februar 2001 - 14:47 #1
du sakl da ikke have to \" ??
Avatar billede place Nybegynder
12. februar 2001 - 14:50 #2
hvor???

det er nok mig der er blind
Avatar billede blazer Nybegynder
12. februar 2001 - 14:51 #3
strSQLAdd = \"INSERT INTO news(Headline, News, Author, Time) VALUES (\'\"& strHeadline & \"\', \'\" & StrNews & \"\', \'\" & strAuthor & \"\', \'\" & strTime & \"\')\"

er mig der har brug for brilelr..var ikke 2 \" men et \' og et \" prøv at sæt lidt mellemrum mellem & tegnene som vist ovenfor...ellers så kan det næsten kune være fordi et af felterne står til at være et tal eller noget...ellers så smid llige fejlbeskeden!
Avatar billede blazer Nybegynder
12. februar 2001 - 14:51 #4
strSQLAdd = \"INSERT INTO news(Headline, News, Author, Time) VALUES (\'\"& strHeadline & \"\', \'\" & StrNews & \"\', \'\" & strAuthor & \"\', \'\" & strTime & \"\')\"

er mig der har brug for brilelr..var ikke 2 \" men et \' og et \" prøv at sæt lidt mellemrum mellem & tegnene som vist ovenfor...ellers så kan det næsten kune være fordi et af felterne står til at være et tal eller noget...ellers så smid llige fejlbeskeden!
Avatar billede place Nybegynder
12. februar 2001 - 14:54 #5
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80040e14\'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in INSERT INTO statement.

addnews.asp, line 14
Avatar billede blazer Nybegynder
12. februar 2001 - 14:55 #6
gir den oxo det når at du har brugt mit med melelmrum efter &???

elelrs så skriv lige hvad en response.write strsqladd giver
Avatar billede place Nybegynder
12. februar 2001 - 14:57 #7
ja fejlen kommer stadig

response.write:

INSERT INTO news(Headline, News, Author, Time) VALUES (\'Nyhed fra www\', \'Det her er så den første nyhed skrevet ind fra www hvois altså det virker\', \'Place\', \'\')
Avatar billede place Nybegynder
12. februar 2001 - 14:58 #8
den er vist galt med mit form felt
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. februar 2001 - 14:58 #9
Løsning:

Go into the design view of the database and delete the question mark (?) from the field name(s)

/per
Avatar billede blazer Nybegynder
12. februar 2001 - 14:59 #10
request.form author giver ingenting..det er det der er problemet....kan fixes med en

if strAuthor =\"\" then strAuthor =\"Ikke specificeret\"
Avatar billede place Nybegynder
12. februar 2001 - 14:59 #11
takker kom med et svar så skal du få de 15 point
Avatar billede place Nybegynder
12. februar 2001 - 15:00 #12
jeg var kommet til at \"DISABLE\" mit Time felt i Formen..  det havde jeg ikke lige set....  hmmm virkelig træt
Avatar billede blazer Nybegynder
12. februar 2001 - 15:02 #13
mig?
Avatar billede place Nybegynder
12. februar 2001 - 15:03 #14
nu ser det sgu da rigtigt ud når jeg skriver den ud men...  fejlen kommer stadig

udskrift:
INSERT INTO news(Headline, News, Author, Time) VALUES (\'fdg\', \'Det her er så den første nyhed skrevet ind fra www hvois altså det virker\', \'place\', \'2/12/01 9:03:15 AM\'
Avatar billede blazer Nybegynder
12. februar 2001 - 15:03 #15
sæt alt til at være memo i designvisning!
Avatar billede place Nybegynder
12. februar 2001 - 15:04 #16
HJÆLP lige... den dutter stadig ikke    hvof\' det
Avatar billede place Nybegynder
12. februar 2001 - 15:06 #17
hjælper ikke med notat felter..
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. februar 2001 - 15:07 #18
Reason
The user is trying to insert a record into a database field that has a question mark (?) in its field name. For example, one of the tables in the database has a field labeled \"Retired?\" The question mark (?) is a special character for some database engines, including Microsoft Access, and should not be used for database table names or field names. Please refer to \'80040e14\' -
Syntax error in INSERT INTO statement (TechNote 14622) for more information on reserved words and special characters relating to databases.

Solution
Go into the design view of the database and delete the question mark (?) from the field name(s)

/per
Avatar billede blazer Nybegynder
12. februar 2001 - 15:07 #19
efter du har sat dem til at være memo/notat i designvisning?
Avatar billede place Nybegynder
12. februar 2001 - 15:08 #20
jeps
Avatar billede blazer Nybegynder
12. februar 2001 - 15:09 #21
ok...det giver INGEN MENING!
Avatar billede place Nybegynder
12. februar 2001 - 15:09 #22
hvad babler hoejrup om???  der er sgu da ikke nogen ? i mine navne...
Avatar billede blazer Nybegynder
12. februar 2001 - 15:11 #23
lål..vis os lige dne RIGTIGE fejlbesked place
Avatar billede place Nybegynder
12. februar 2001 - 15:12 #24
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80040e14\'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in INSERT INTO statement.

addnews.asp, line 15
Avatar billede place Nybegynder
12. februar 2001 - 15:20 #25
kan det have noget med servren at gøre???
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. februar 2001 - 15:27 #26
Ok, men jeg fandt nogle oplysninger, der beskriver fejlkoden du oplyste.

/per
Avatar billede spectual Nybegynder
12. februar 2001 - 15:31 #27
Kunne du ikke prøve at response.write sqlsætningen i stedet for at åbne / execute den?

Fejlmeddelsen siger jo, at du har lavet en fejl i din sql sætning.
Avatar billede spectual Nybegynder
12. februar 2001 - 15:31 #28
Kunne du ikke prøve at response.write sqlsætningen i stedet for at åbne / execute den?

Fejlmeddelsen siger jo, at du har lavet en fejl i din sql sætning.
Avatar billede place Nybegynder
12. februar 2001 - 15:32 #29
ok jeg tror jeg har luret fejlen der er nogen der har lavet om på serveren normalt skulle man ikke chmod, men det skal man nu... og det kan man ikke  jeg troede bare ikke at det ville generere en sådan fejl chmod på db er nemlig 554
Avatar billede place Nybegynder
12. februar 2001 - 15:34 #30
ok jeg tror jeg har luret fejlen der er nogen der har lavet om på serveren normalt skulle man ikke chmod, men det skal man nu... og det kan man ikke  jeg troede bare ikke at det ville generere en sådan fejl chmod på db er nemlig 554
Avatar billede place Nybegynder
12. februar 2001 - 15:36 #31
hvordan ændrer man chmod med et ASPscript...
Avatar billede eagleeye Praktikant
12. februar 2001 - 15:41 #32
Jeg ville gætte på fejlen skyldes du har en kolonne som hedder time som er et reserveret ord.
Omdåb kolonnen.

Måske kan du prøve dette inden:

strSQLAdd = \"INSERT INTO news(Headline, News, Author, \'Time\') VALUES (\'\"&strHeadline&\"\', \'\"&StrNews&\"\', \'\"&strAuthor&\"\', \'\"&strTime&\"\')\"

Her er en liste over reserveret ord i Access 2000.
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q209/1/87.ASP
Avatar billede place Nybegynder
12. februar 2001 - 15:46 #33
det troede jeg også på et tidspunkt var fejlen, men så ændrede jeg det uden resultat...  det var så fordi jeg ændrede det til et andet reserveret ord.....    jeg har sku ellers lavet mange databaser uden at ramme det problem......  hmm takker...
Avatar billede eagleeye Praktikant
12. februar 2001 - 16:03 #34
En gang skal jo være den første :-)