Avatar billede ette Nybegynder
29. april 2004 - 09:56 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

mangler mailscript

Hej Jeg roder løs og der går ged i det hele :-( Men jeg har slettet mit spørgsmål fra før og prøver igen da der slet ikke var nogen der svarede. Jeg skal bruge et mailscript til min form. Men det kan da godt være det er lidt for svært til dette forum. Her er min form:
<form action="mail.php" method="post" enctype="multipart/form-data" name="form1">
    <div align="center">
      <p align="center">Dit navn:
        <input name="navn" type="text" id="navn3" size="40">
</p>
      <p align="center">Din e-mail:
        <input name="mail" type="text" id="mail" size="40">
</p>
      <p align="center">
        <textarea name="besked" cols="40" rows="7" id="besked"></textarea>
      </p>
      <p align="center">vedh&aelig;ft billede:
        <input type="file" name="file">
      </p>
      <p align="center">        <input type="submit" name="Submit" value="send">
      </p>
    </div>
  </form>

Det skulle gerne være sådan, at den åbner en anden side, når mailen er sendt korrekt og en tredie side hvis der er fejl. Det er meget vigtigt at folk kan vedhæfte billeder til mig, så dette er et must i scriptet.
Jeg er ikke så god til det med php, så der skal helst stå hvor jeg skal sætte hvad ind, (udførligt) :-)))
Håber at I som altid kan hjælpe..
Avatar billede leif Seniormester
29. april 2004 - 10:01 #1
Mit pis blev lige sat lidt i kog der.

Du skriver du lukker dit andet spm. fordi der ikke er nogen der svarer ??? Du opretter kl. 9.52 og lukker igen kl. 9.53, hvordan skal vi dog kunne nå at svare på dit spm. ??? At det skulle være for svært, når vi ikke kan nå at svare, kan jeg ikke forstå du kan få dig til at sige.
Avatar billede krydset Nybegynder
29. april 2004 - 10:02 #2
okay så må vi prøve at hjælpe jo, jeg er igang
Avatar billede ette Nybegynder
29. april 2004 - 10:05 #3
Til Leif. Alt forladt, men det spørgsmål kl. 9.52 da jeg prøvede at oprette dette spørgsmål. Mit første spørgsmål oprettede jeg i går tidlig aftes og I plejer altid at svare hurtigt, så derfor troede jeg at det var et svært spørgsmål og derfor har jeg så forhøjet pointene :-)
Avatar billede ette Nybegynder
29. april 2004 - 10:07 #4
Til krydset, det lyder rigtig godt :-))))
Avatar billede angelod Novice
29. april 2004 - 10:09 #5
Det er min erfaring at spørgsmål der oprettes sent om aftenen, samt om natten, sjældent bliver besvaret hurtigt, da folk virker til at overse dem.. Min teori er, at når folk ser dem, har de ikke energien til at kigge på problemet, og når de så har, så har de glemt alt om det pågældende problem. :)
Avatar billede krydset Nybegynder
29. april 2004 - 10:09 #6
du kan forhøje points for et spm oppe til venstre under funktioner til en anden gang
Avatar billede ette Nybegynder
29. april 2004 - 10:11 #7
Angelod Du har sikkert ret, og det var heller ikke en kritik, jeg ville også blot forhøje pointene.
Avatar billede krydset Nybegynder
29. april 2004 - 10:22 #8
Må det ikke være et script der uploader filen til din server i stedet for vedhæftet i filen, man kan bare gøre så den sender et link med i mailen til billedet der ligger på servern ??
Avatar billede krydset Nybegynder
29. april 2004 - 10:34 #9
hallllooooo
Avatar billede krydset Nybegynder
29. april 2004 - 10:44 #10
er det seriøst det her ??
Avatar billede krydset Nybegynder
29. april 2004 - 11:09 #11
nå springer ud kan sq ikke få det vedhæft fil til at virke.

har ikke så meget tid
Avatar billede ette Nybegynder
29. april 2004 - 12:35 #12
hej igen, jeg var lige nødt til at løbe..(havde glemt aftale i børnehaven..

Nej, det skal helst vedhæftes i mailen, kan man ikke det?
Avatar billede dennismp Nybegynder
29. april 2004 - 14:52 #13
Du skal nok lige se på $to og $subject så det bliver sat korrekt. Derudover skal du tilføje en tekst i bunden som bliver vist efter mailen er sent.

mail.php
<?php
$to = 'din@email.dk';
$subject = 'Emne';

$textmail = '';

foreach($_POST as $key => $val ) {
    if( $key != 'Submit' && !empty($val) ) {
        $textmail .= "$key: $val\n";
    }

$encoded = '';

if( isset($_FILES['file']) && isset( $_FILES['file']['tmp_name']) ) {
    $content = file_get_contents($_FILES['file']['tmp_name']);
    $encoded = chunk_split(base64_encode($content));
}
// Lav mail
$boundary = uniqid("");

$header = array();
$header[] = "MIME-Version: 1.0";
$header[] = "Content-Type: multipart/alternative; boundary=\"$boundary\"";
$header[] = "Content-Transfer-Encoding: 7bit";

$body = array();
$body[] = "--$boundary";
$body[] = "Content-Type: text/plain; charset=\"iso-8859-1\"";
$body[] = "Content-Transfer-Encoding: 7bit";
$body[] = '';
$body[] = $textmail;

if(! empty($encoded)) {
    $body[] = "--$boundary";
    $body[] = "Content-Type: " . $_FILES['file']['type'] . ";";
    $body[] = '';
    $body[] = $encoded;
}

mail($to, $subject, join("\n",$body),join("\n",$header));
?>
Avatar billede ette Nybegynder
29. april 2004 - 15:23 #14
hej dennismp.
nu har prøvet det, og den sender godt nok en mail, og der er også en clips på som om at der er en vedhæftet fil med, men jeg kan ikke se den vedhæftede fil....
Avatar billede dennismp Nybegynder
29. april 2004 - 15:26 #15
Hvis jeg uploader en billedfil, kan jeg snildt se den. Du må være mere specifik. Hvilken type fil har du uploadet?
Avatar billede ette Nybegynder
29. april 2004 - 15:30 #16
jpg
Avatar billede ette Nybegynder
29. april 2004 - 15:35 #17
har lig prøvet med flere forskellige typer, den vil altså ikke...

har jeg ikke gjort det rigtigt?
<?php
$to = 'galleriette@mail.dk';
$subject = 'fra siden';

$textmail = '';

foreach($_POST as $key => $val ) {
    if( $key != 'Submit' && !empty($val) ) {
        $textmail .= "$key: $val\n";
    }

$encoded = '';

if( isset($_FILES['file']) && isset( $_FILES['file']['tmp_name']) ) {
    $content = file_get_contents($_FILES['file']['tmp_name']);
    $encoded = chunk_split(base64_encode($content));
}
// Lav mail
$boundary = uniqid("");

$header = array();
$header[] = "MIME-Version: 1.0";
$header[] = "Content-Type: multipart/alternative; boundary=\"$boundary\"";
$header[] = "Content-Transfer-Encoding: 7bit";

$body = array();
$body[] = "--$boundary";
$body[] = "Content-Type: text/plain; charset=\"iso-8859-1\"";
$body[] = "Content-Transfer-Encoding: 7bit";
$body[] = '';
$body[] = $textmail;

if(! empty($encoded)) {
    $body[] = "--$boundary";
    $body[] = "Content-Type: " . $_FILES['file']['type'] . ";";
    $body[] = '';
    $body[] = $encoded;
}

mail($to, $subject, join("\n",$body),join("\n",$header));
?>
Avatar billede dennismp Nybegynder
29. april 2004 - 15:39 #18
kan du ikke prøve at ændre to-adressen til dennis@moellegaard.dk - og så sende et billede og noget tekst, så jeg kan se hvad dit script laver.

Hvilken mailprogram bruger du?

(Jeg er på vej ud af døren, kan måske svare iaften)
Avatar billede ette Nybegynder
29. april 2004 - 15:46 #19
det prøver jeg da bare..
jeg bruger outlook express..
Avatar billede ette Nybegynder
29. april 2004 - 15:47 #20
mailen er sendt til dig, tror jeg da....
Avatar billede dennismp Nybegynder
29. april 2004 - 15:49 #21
Tak. Skriv en mail fra Outlook og vedhæft samme fil. Så kan jeg se forskellen og finde fejlen .. iaften :)
Avatar billede ette Nybegynder
29. april 2004 - 15:56 #22
Nu har jeg lige prøvet at hente min mail på tdc-online, og der er det det samme..
så kan det jo ikke være outlook den er gal med, vel?...
Avatar billede ette Nybegynder
05. maj 2004 - 13:07 #23
er der evt. ikke andre der kan hjælpe mig med dette?
Avatar billede ette Nybegynder
08. maj 2004 - 14:42 #24
lukker