Avatar billede zico1968 Nybegynder
28. april 2004 - 22:55 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

hjemmeside i rammer

Jeg er ved at lave en hjemmeside i traditionelle rammer, venstre, højre og topframe.

Jeg har som krav til siden at den har en fast størrelse på 700x500 pixels og at den vises centreret.
Jeg vil sikre mig at der ikke skal scrolles uanset opløsning 800x600 og 1024x768. Det sku' så betyde at der kommer et område udenfor mine rammer der vil variere i størrelse afhængig af skærmopløsning.
Avatar billede zico1968 Nybegynder
28. april 2004 - 22:58 #1
arbejder i frontpage
Avatar billede miss-g Seniormester
28. april 2004 - 22:59 #2
Du skal vel bare sætte en atribute på som hedder scroll= no

Kan prøve at finde den præcise kode *S*
Avatar billede zico1968 Nybegynder
28. april 2004 - 23:01 #3
det er ok, jeg er "ny" i html kodning
Avatar billede backside Nybegynder
28. april 2004 - 23:08 #4
Hvis du vil ha' en 700x500 der er centreret kan du bruge en iframe.
Kan ikke lige se en anden løsning.
Avatar billede miss-g Seniormester
28. april 2004 - 23:09 #5
Nedenstående frameset består af 2 dele - en top og en main. I toppen har jeg sat den til at der IKKE må scrolles, i midten står den til auto.

Så du skal sætte dette ind:
scrolling="NO" noresize

</head>

<frameset rows="80,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
  <frame src="top.htm" name="topFrame" scrolling="NO" noresize >
  <frame src="main.htm" name="mainFrame" scrolling="auto">
</frameset>
<noframes><body>

</body></noframes>
</html>
Avatar billede miss-g Seniormester
28. april 2004 - 23:10 #6
Ja, jeg synes også iframes er lettere.

Ved ikke hvad idéen er med at du vil lave siden UDEN scroll - så kan man jo ikke se resten af siden som du siger....? (Måske har jeg misforstået noget)...

Men du fik svar *S*
Avatar billede miss-g Seniormester
28. april 2004 - 23:13 #7
Ang. Iframes - I dreamweaver vælger man INSERT tag - og finde IFrame, og så kommer der en boks frem, hvor man sætter størrelsen osv.

Måske er det lige så nemt i frontpage - kender desværre ikke programmet.
Avatar billede backside Nybegynder
28. april 2004 - 23:13 #8
Mit forslag vile være dette, hvor din_rammeside.htm er den side med dine 3 rammer i:

<html><head><title></title></head>
<body>
<div align="center">
<center>
<table border="0" width="100%" height="100%" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr><td width="100%"><p align="center">
<iframe name="main" src="din_rammeside.htm" height="500" width="700" border="0" frameborder="0"></iframe>
</td></tr></table></center></div>
</body></html>
Avatar billede backside Nybegynder
28. april 2004 - 23:52 #9
Er du der endnu?
Avatar billede backside Nybegynder
29. april 2004 - 00:54 #10
Lavede lige et eksempel på hvad jeg mener:
http://www.backside.dk/e/494604

Er det sådan noget du vil hen til?
Avatar billede zico1968 Nybegynder
29. april 2004 - 10:09 #11
backside det ser ud til at virke, jeg tester det i aften
Avatar billede backside Nybegynder
29. april 2004 - 10:20 #12
Smider lige et svar.  ;)
Avatar billede backside Nybegynder
29. april 2004 - 19:25 #13
Tror også det kan klares med div og layers, men der står jeg af. Der er andre her på E der har styr på den slags.
Der er stadig visse browsere der har problemer med iframe, og nogle af attributterne er heller ikke helt "validerbare". Men håber du kan komme lidt videre med det nu.
Men men men, en side der er 100% efter standarden er jo også noget kedelig som regel. ;)
Og husk DOCTYPE osv. Læs mere om det på html.dk. (burde også selv bruge lidt tid der)
Avatar billede backside Nybegynder
29. april 2004 - 20:14 #14
Takker for point.