Avatar billede rodding Juniormester
12. februar 2001 - 13:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Lotus 123

Jeg har et markeret område som jeg ved kun indeholder værdierne fra 1 til 3 (1,2 og 3). Jeg har brug for en stump kode der løber det markerede område igennem og ændre baggrundsfarven så at felter med værdien 1 bliver røde, 2 = blå og 3 = grøn.

Er det muligt.
Avatar billede danfax Nybegynder
14. februar 2001 - 09:03 #1
Hej

Er det Lotus script du er ude efter ???
Det er jo ikke mange opl. du giver!!!

Hilsen Dan
Avatar billede rodding Juniormester
15. februar 2001 - 09:55 #2
Hej Dan

Ja jeg vil bare lave en knap som jeg kan koble en
macro på. Så jeg går ud fra at Lotus script er ok.

Avatar billede danfax Nybegynder
15. februar 2001 - 10:12 #3
Hej

Jeg sidder desværre ikke ved en maskine der har Lotus 123 de næste par dage og så har jeg ferie i næste uge.
Hvis det stadig er aktuelt hvis du først får koden efter 26/2, så skriv lige en besked for det er ikke noget problem at lave!!

Hilsen Dan
Avatar billede rodding Juniormester
15. februar 2001 - 12:30 #4
Hej Dan

Ja tak - den 26/2 er bedre end slet ikke, så jeg hører gerne fra dig.
Avatar billede janvogt Praktikant
15. februar 2001 - 13:30 #5
I Excel ville det være oplagt at anvende \"betinget formatering\", som formaterer, f.eks. baggrundsfarven, ud fra cellens værdi. Findes der ikke noget tilsvarende i Lotus?
Avatar billede danfax Nybegynder
15. februar 2001 - 13:40 #6
Nej der er ikke \"betinget formatering\" i Lotus
Hilsen Dan
Avatar billede danfax Nybegynder
26. februar 2001 - 09:51 #7
Hej

Her er koden:

Sub Click(Source As Buttoncontrol)
Dim omr As range

Set omr = CurrentDocument.Selection
Forall celler In omr.Cells
        tal$ = celler.Contents
    Select Case tal$
    Case \"1\"
    Celler.Background.BackColor.ColorName = \"red\"
    Case \"2\"
    celler.Background.BackColor.ColorName = \"blue\"
    Case \"3\"
    celler.Background.BackColor.ColorName = \"green\"
    End Select
End Forall
End Sub

Hilsen Dan
Avatar billede rodding Juniormester
26. februar 2001 - 13:01 #8
Hej Dan.

Jeg har kopieret koden ind i Lotus Script editoren, og har forsøgt at afvikle koden, men får følgende fejl:

A:A9: Click: 1: Wrong data type for argument Source in event handler CLICK.

Har jeg gjort noget galt eller hur?

/Preben
Avatar billede danfax Nybegynder
26. februar 2001 - 13:07 #9
Hej

Det er fordi at Koden er kopieret fra en Knap, så du skal ikke bruge linien med Sub Click.....
Og End sub

Hilsen Dan
Avatar billede rodding Juniormester
26. februar 2001 - 14:44 #10
Det virker nu på celler hvor jeg indtaster 1,2 eller 3. -MEN

mine 1,2 og 3 er fundet ved hjælp af LOPSLAG, og på de celler virker funktionen ikke.

Er der logik i det?
Avatar billede danfax Nybegynder
26. februar 2001 - 15:10 #11
Ja det er der

Det ville være rart hvis du gav ALLE oplysninger fra starten!!!

Du skal bruge CellValue i stedet for Contents i linien tal$= .......

Hilsen Dan
Avatar billede rodding Juniormester
26. februar 2001 - 15:26 #12
Tak - det virker