Avatar billede bernie Nybegynder
28. april 2004 - 20:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp har købt sata harddisk. haste'r

jeg købte en harddisk hos itbutikken.dk en "western digital caviar se w"

er fejl køb men er åbnet fra pakken så kan jo ikke få pengene tilbage men så er er spørsmål

1: hvad er sata (hvorfor sata i stedet for ide) er det hurtiger eller hvad gør det godt for

2: kan man få en ide til sata kabel?

3: skal jeg ha et bestemt bundkort nu for at kunne køre sata
Avatar billede kejle Nybegynder
28. april 2004 - 20:27 #1
ide er parrale kommunikation og sata er seriel... du kan godt kalde ide for pata og du kan ikke bruge den hvis du ikke har en sata controller... men prøv at kontakte forhandleren jeg er næsten sikker på at de vil bytte den!!!
Avatar billede bernie Nybegynder
28. april 2004 - 20:31 #2
kan man købe sådan en satacontroller

skal bygge ny pc så hvis sata er bædre en ide skal den ikke byttes (vil bare gerne vide mere om sata)
Avatar billede bernie Nybegynder
28. april 2004 - 20:34 #3
har fundet sata controller
Avatar billede kejle Nybegynder
28. april 2004 - 20:39 #4
Sata er hurtiger end ide da ide kan køre op til 133 Mb/s og sata (så vidt jeg husker) på nuværende tidspunkt kan køre 180 mb/s. nyere bundkort har en sata controller og hvis du skal købe ny comp. med sata kan jeg anbefale Asus P4S800 kort gerne delux (der er flere forskellige) bare lige tjek at de har sata!!!
Avatar billede krydset Nybegynder
28. april 2004 - 20:43 #5
jeg er enig med kejle mhh til valg af motherboard, har selv en p4s800 deluxe og det ufatteligt godt med sata diske
Avatar billede bernie Nybegynder
28. april 2004 - 20:46 #6
kan jeg få et link til sådan et bundkort
Avatar billede zenze Nybegynder
28. april 2004 - 21:43 #7
Se her hos Demoshoppen som 3. - 4. - 5. og 6. sidste på siden:
http://www.demoshop.dk/page77.htm
Længere oppe har også GA-8INXP og GA-8IPE1000 Pro3 SATA onboard.
Avatar billede bernie Nybegynder
07. maj 2004 - 14:56 #8
kejle> svar hvis du vil ha point :)
Avatar billede bernie Nybegynder
11. august 2004 - 20:19 #9
hmmm nu har kejle ikke været på exp i langtid så tager selv point (du kan få dem hvis du kommer på exp igen)