Avatar billede uffest Nybegynder
28. april 2004 - 17:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kopiere skærmbillede/Screenshot?

Hvordan kan jeg tage en "kopi" af billedet på min skærm (f.eks. en web-side eller en del deraf, en side i et program osv)??

Skulle have hjælp til at konfigurere et program af en ven i Spanien og det ville have været smart hvis jeg kunne sende/linke ham biledet på min skærm (f.eks. i Messenger), så han kunne se hvad jeg sad med!!

Det er vist det man kalder et "screenshot", ikke?
Som sædvanlig: Det bedste svar med den LETTESTE mulighed foretrækkes! TAKKER!
Avatar billede steen_hansen Forsker
28. april 2004 - 17:33 #1
Du tager et billede af hele din skærm med Print Screen (tryk på tasten)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. april 2004 - 17:33 #2
tryk på Print Screen på tastaturet, så tager du et billede af hele skræmen.
tryk på ALT+print Screen, så tager du et billede af det aktive vindue

Så kan du gå ind i paint, eller hvilket billedebehandligt program du nu har og trykker ctrl+v (eller sæt ind) også kan du gemme billedet
Avatar billede dcheng Novice
28. april 2004 - 17:34 #3
Du skal så derefter indsætte billedet i et program så som mspaint.exe
Avatar billede steen_hansen Forsker
28. april 2004 - 17:35 #4
Glemte at sige, at du går over i dit billedbehandlingsprogram, åbner en ny fil og holder Ctrl nede og trykker V. Så har du sat det ind.

Skal du kun have et screenshot af et vindue, og ikke af hele skærmen, holder du venstre Alt ned og trykker på Print Screen. Du paster det så ind på samme måde som i ovenstående.
Avatar billede uffest Nybegynder
28. april 2004 - 17:37 #5
Fandt det selv, da jeg kom i tanke om at det hed et "screenshot", men pointene kommer selvfølgelig alligevel!!! :-)

Kan sagtens sætte billedet ind i f.eks Word, men hvis jeg nu snakker på Messenger, kan jeg så vise screenshot'et direkte eller skal jeg sende vedkommende en fil med billedet i???
Avatar billede steen_hansen Forsker
28. april 2004 - 17:37 #6
Du skal sende en fil, og det kan du også gøre via MSN
Avatar billede uffest Nybegynder
28. april 2004 - 17:45 #7
Steen får pointene med rkhdk (for detaljen med alt=vindue)...smider du et svar rkhdk?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. april 2004 - 21:32 #8
lad steen_hansen få dem ;o)
Avatar billede uffest Nybegynder
29. april 2004 - 01:17 #9
OK du! :-)
Avatar billede uffesteenberg Novice
29. april 2004 - 01:18 #10
.......
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. april 2004 - 06:27 #11
Takker for point :o)