Avatar billede c-sharp Nybegynder
28. april 2004 - 14:50 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

hvornår skal der bruges anførselstegn og hvornår skal der ikke

Jeg bruger visual studio til at udvikle i, men den sætter næsten aldrig anførselstegn i de forskellige tags.

eks:

<asp:label ID=server CssClass=menu Enabled=True Runat=server/>

bør man skrive det sådan, eller hvordan er "reglerne"?
Avatar billede 0z19 Nybegynder
28. april 2004 - 15:24 #1
<asp:label ID='server' CssClass='menu' Enabled='True' Runat='server'/>

Mener at det er noget i den retning.
Avatar billede jakobg Nybegynder
28. april 2004 - 17:03 #2
Reglerne siger vel egentligt, at begge dele er lovligt, dog under den forudsætning at der ingen mellemrum eller sære tegn er i attributternes værdier.
Men jeg kan ikke forstå, at du siger at VS.NET angiver dem UDEN anførselstegn: Når jeg trækker en control ind, bliver dens attributter fint sat med anførselstegn.
Hvilken version af VS.NET anvender du?

Om ikke andet, så vil jeg ihvertfald anbefale, at du altid anvender anførselstegn. Men det er naturligvis bare min personlige preference... :)
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
28. april 2004 - 18:25 #3
Hvis man skriver sit tag i hånden og lader den intellisense-agtige hjælper i VS hjælpe sig, kommer det ganske rigtigt uden anførselstegn.

Skriv f.eks. <script language=

og der vil komme en liste frem med mulige sprog. Vælges et sprog på listen, kommer det til at se sådan ud: <script language=javascript
Avatar billede c-sharp Nybegynder
28. april 2004 - 20:43 #4
dvs. at det er en fejl at visual studio ikke sætter anførselstegn omkring de forskellige punkter i "tag'et"?
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
28. april 2004 - 20:55 #5
Nej, det er ikke en fejl.

language=javascript
er præcis ligeså gyldigt som
language="javascript"

Problemet opstår når attributten har mellemrum i sin værdi.

<font face=Times New Roman>
går ikke, html-parseren opfatter det som
<font face="Times" New="" Roman="">
hvilket ikke giver mening. Den rigtige mening kommer kun ved brug af anførselstegn:

<font face="Times New Roman">

Idet anførselstegn ALTID virker og uden anførselstegn kun virker for det meste, plejer jeg at anbefale at anlægge sig den vane at bruge anførselstegn.
Avatar billede c-sharp Nybegynder
05. maj 2004 - 06:26 #6
Jeg takker for hjælpen!
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2004 - 07:12 #7
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på ASP.NET, men *hvis* det er XML så skal der
'' eller "" omkring attribut værdier.
Avatar billede c-sharp Nybegynder
05. maj 2004 - 07:38 #8
Det har jeg også altid gjordt i html, men det undrede mig bare meget at Visual studio ikke gjorde det når man brugte de værdier den forslog!