Avatar billede henrikventzel Nybegynder
28. april 2004 - 13:13 Der er 13 kommentarer

Forkert IP addresse.

Hej,

Jeg bor i Malmö/Sverige (Det er ikke det der er mit problem:-))
Her har jeg en 2 Mb ASDL forbindelse hos comhem.se/Telia
Jeg har en privat desktop og en laptop fra arbejde, begger körer XP
Desuden har jeg et WLAN (DLink Air Plus XTremeG)
Problemet er at jeg kan få en rigtig IP adresse til min laptop, når jeg forsöger at koble mig på internettet, hver gan får jeg en 169. osv.
Måden hvorpå jeg kan få hul igennem er ved at slukke routeren og träkke stikket til modemet ud. Så tänder jeg routeren og nu får min laptop en rigtig IP adresse 192. osv. Når jeg så sätter kablet til modemet i routeren i, er der hul igennem til nettet.
Dette holder indtil min WLAN bliver afbrudt, og så ryger den tilbage til 169. adressen. Og jeg er nöd til, at göre samme procedure for at få hul til nettet. Hvad sker der? Og hvad kan jeg göre?
Avatar billede nummer8 Nybegynder
28. april 2004 - 14:47 #1
Lyder som om du har to DHCP servere....
Avatar billede henrikventzel Nybegynder
28. april 2004 - 15:15 #2
Kan der sidde en DHCP servere i modemet? Det er et motorola. Kan man slå det fra?
Skal siges jeg har samme problem, hvis jeg sätter min IP op manuelt. Er nöd til at gör som ovenstående for, at det virker.
Avatar billede kenp Novice
28. april 2004 - 15:38 #3
ja hvis det er et surfboard så er der en dhcp server i den! (du kan jo også slå det fra i din AP)
Avatar billede henrikventzel Nybegynder
28. april 2004 - 17:04 #4
Yes det er et surfboard, AP?? Forklaring bedes.
Avatar billede kenp Novice
28. april 2004 - 17:09 #5
AP ->accesspoint
Avatar billede henrikventzel Nybegynder
28. april 2004 - 17:11 #6
Kan du forklarer lidt nærmere hvordan man gør?
Avatar billede kenp Novice
28. april 2004 - 17:15 #7
dit accesspoint har en ip-adresse (se i manualen) sikre dig at din computer har en ip-adresse inden for samme range, så forbinder du bare til http://denip-adresse AP har.
Avatar billede henrikventzel Nybegynder
28. april 2004 - 17:57 #8
Der står intet om det i manualen http://broadband.motorola.com/consumers/products/SB4200/downloads/SB4200_User_Guide.pdf
Er der andre måder man kan finde ip adressen på?
Avatar billede kenp Novice
28. april 2004 - 18:03 #9
Det var nu din air plus jeg tænkte på ;)
Avatar billede henrikventzel Nybegynder
28. april 2004 - 18:20 #10
ok, tror jeg bare ikke gør den store forskel, da jeg har prøvet med en switch istedet for den trådløse router. Og der var det samme ballade.
Avatar billede kenp Novice
28. april 2004 - 18:59 #11
hummm mystisk

jeg mener at du kommer ind i din surfboard via denne adresse http://192.168.0.1
Avatar billede c.danielsen Nybegynder
29. april 2004 - 13:38 #12
det er ikke fordi at der er 2 DHCP servere, en 169.x.x.x er en default adresse din PC vælger når den ikke får tildelt en DHCP adr., så det sker er at din Router har givet DHCP adressen til din stationære PC, og dermed har gemt dennes MAC adr. i sin tabel.
når du slukker routeren husker den ikke længere de gamle MAC adr. og kan derfor give din bærbare PC en IP adr.
men det er svært at sige noget om konfigurationene på din router nå man ikke har set den, men prøv at lave et DHCP range på din router,
eller giver din Laptop en fast IP, hvis din router f.eks. hedder 192.168.1.1/24 giver du bare din laptop 192.168.1.15 255.255.255.0

\Claus
Avatar billede steelman Novice
18. november 2004 - 21:06 #13
Fandt du ud af noget? Jeg sidder nemlig med lidt af samme problem....