Avatar billede jakovski Nybegynder
28. april 2004 - 12:09 Der er 6 kommentarer

Webservice og Events ?

Jeg har lavet et lille program som starter to objekter som begge lytter på events.. da jeg så ville lave en webservice med de samme objekter, sker der ingenting??

While Running
    System.Threading.Thread.Sleep(1)
    System.Windows.Forms.Application.DoEvents()
End While
Avatar billede guidmaster Nybegynder
28. april 2004 - 12:12 #1
Hvad mener du med at der ingen ting sker? Havde du forventet at webservicen kom tilbage med et event når det blev rejst inde i webservicen? Eller ?
Avatar billede jakovski Nybegynder
28. april 2004 - 12:20 #2
De objekter som lytter på events, registrere ingen events (at der bliver ændret i et felt)
Jeg kan køre dette program i en alm. WindowsApplication, men når jeg laver det om til en webservice <WebMethod()> (for at kunne starte programmet fra internettet) bliver felterne ændret, men de objekter som lytter reagere ikke.?
Avatar billede guidmaster Nybegynder
28. april 2004 - 12:30 #3
Jeg er slet ikke med på hvad det er du vil? Vil du kalde en webservice som indeholder den kode der skal afvikles når et bestemt event fyres af?
Avatar billede jakovski Nybegynder
28. april 2004 - 12:36 #4
Problemet er at [System.Windows.Forms.Application.DoEvents()] ikke virker når der er tale om en webservice.. hvad gør man så hvis man har objekter kørende som venter på events?
Avatar billede guidmaster Nybegynder
28. april 2004 - 12:40 #5
Jeg er ret overbevist om at du ikke helt er med på hvad en webservice er, har jeg ret?
Når du arbejder med webservices arbejder du jo over http og dermed er der jo ikke nogen permanent forbindelse mellem server og klient.
Avatar billede jakovski Nybegynder
28. april 2004 - 12:47 #6
Ja jeg ved ikke meget om webservices.. det skal bruges til at starte et program på serveren, og det virker også fint.. bortset fra at der ikke fyres events af