Avatar billede troldmanden Nybegynder
27. april 2004 - 21:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejl på min Pc under opstart!!

Under opstart af min PC fra arbejdet der har installeret xp og Vpn-client får jeg en fejl....Regedit.exe - Programfejl.
(Ocx0000034)

Hvad kan jeg gøre?? Jeg har prøvet med en download fra microsoft der lavede boot-disketter til xp sp1, og jeg har prøvet alle muligheder via F8 i fejlsikret tilstand.
Bootdisketten virker ikke (den går vist ind i en løkke) og F8 giver den samme Regedit.exe programfejl.

- Jeg tror jeg ved en fejl fik flyttet en fil inden den gik ned ud på skrivebordet, men jeg kan jo ikke komme ind i den.

Under opstart spørger den heller ikke længere om password til netværket, men springer hurtigt videre til fejlen.

Er der noget at gøre??
Avatar billede bredker Nybegynder
27. april 2004 - 22:00 #1
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparation eller opgradering af Windows XP, hvis den er preinstalleret OEM version.
Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer.
Avatar billede troldmanden Nybegynder
27. april 2004 - 22:04 #2
Ja det ville være dejligt hvis jeg havde Cd-rom til Xp´en, men den er på arbejdet, og jeg ville gerne rette op på det selv hvis jeg kunne.
Avatar billede bredker Nybegynder
27. april 2004 - 22:09 #3
så bliver du nød til at låne den med hjem
Avatar billede troldmanden Nybegynder
27. april 2004 - 22:13 #4
Okay, det prøver jeg og tester så det du har skrevet til mig.
Avatar billede hcma Novice
28. april 2004 - 12:01 #5
bredker >> Tror du skal lave en lille tilføjelse til vejledningen: "undo-quimode.txt" er væk og kan ikke findes hvis sp1 er installeret, så led ikke efter den forgæves.
Avatar billede bredker Nybegynder
09. maj 2004 - 16:22 #6
hvad med lidt respons her