Avatar billede gnu Nybegynder
12. februar 2001 - 10:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Onclick IE/Netscape

Hjælp mig lige her:

Jeg har en dropdown funktion med en onclick=\"submit()\" i toppen af formularen...men den virker ikke i Netscape...hvor\'n får jeg den til det!??
Avatar billede spectual Nybegynder
12. februar 2001 - 10:40 #1
du skal da ihvert skrive java script:submit()

Netscape skal helst have det helt korrekt
Avatar billede spectual Nybegynder
12. februar 2001 - 10:42 #2
Prøv foriøvrigt at skrive det helt ud dvs.

java script:document.FormNavn.submit();
Avatar billede slash Nybegynder
12. februar 2001 - 10:42 #3
hvilken version af sutscape bruger du? I sutscape 6.0 f.eks., virker mine event kun hvis jeg referer med den fulde syntaks til formindholdet... dvs. document.minform.mitelement.blabla.
Avatar billede gnu Nybegynder
12. februar 2001 - 11:11 #4
- der sker absolut ingenting i Netscape (~sutscape)...

Stumpen ser således ud:
<form name=\"type_formular\" method=\"post\" action=\"hent_formular.asp\" onclick=\"java script:document.type_formular.submit();\">
<select name=\"type\">
    <option selected value=0>Vælg her:</option>
    <option value=0>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -</option>
    <option value=1>Tilmelding</option>
    <option value=2>Kommentar/besked</option>
  </select>
</form>

- er dette nogen hjælp?!?
Avatar billede slash Nybegynder
12. februar 2001 - 11:22 #5
din kode virker ok i sutscape 6.0 hos mig :o) Har desværre ikke andre versioner af sutscape end 6.0...
Avatar billede spectual Nybegynder
12. februar 2001 - 11:26 #6
har du prøvet at genstarte din computer og prøve igen?

Det hjælper nogengange især med netscape
Avatar billede gnu Nybegynder
12. februar 2001 - 11:32 #7
- stadig ingenting...sidder på en Netscape(R) Communicator 4.51

- og det skal nødvendigvis (desværre) virke her!!!!!
Avatar billede slash Nybegynder
12. februar 2001 - 11:35 #8
prøv at smide en return true; i numsen på dit onclick statement... altså noget á la:

onclick=\"java script:document.type_formular.submit(); return true;\"
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. februar 2001 - 12:13 #9
<form name=\"type_formular\" method=\"post\" action=\"hent_formular.asp\"\">
  <select name=\"type\" onchange=\"this.form.submit();\">
        <option selected value=0>Vælg her:</option>
        <option value=0>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -</option>
        <option value=1>Tilmelding</option>
        <option value=2>Kommentar/besked</option>
  </select>
</form
Avatar billede gnu Nybegynder
12. februar 2001 - 13:44 #10
Mange tak for diverse forslag - men det var altså erik, der fandt guldet!