Avatar billede behmer Nybegynder
27. april 2004 - 13:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

oprette/søg

Jeg er ved at oprette en formular, der skal bruges til indtastning af nogle data.
Jeg har et felt "nummer". I dette felt vil jeg gerne kunne taste et nummer for at finde denne post. Fisdes der ikke en post med dette nummer skal denne oprettes.
Jeg bruger opslag på feltet, og jeg vil undgå at bruge fuktionsknapper.
Hvordan kan jeg gøre dette ?
Avatar billede mugs Novice
27. april 2004 - 13:16 #1
Jeg antagere, at du med opslag mener kombinationsboks. Så kan du anvende denne i boksens NotInList:

Dim prompt As String
DoCmd.SetWarnings False
Response = acDataErrContinue
prompt = "Denne type findes ikke i listen, ønsker du at oprette den?"
If MsgBox(prompt, vbYesNo, "Typen findes ikke!") = vbYes Then
DoCmd.RunSQL "INSERT into Register (feltnavn) VALUES ('" & NewData & "')"
Response = acDataErrAdded
End If
DoCmd.SetWarnings True
Avatar billede mugs Novice
27. april 2004 - 13:17 #2
Eller ved numeriske felter:

Dim prompt As String
DoCmd.SetWarnings False
Response = acDataErrContinue
prompt = "Denne type findes ikke i listen, ønsker du at oprette den?"
If MsgBox(prompt, vbYesNo, "Typen findes ikke!") = vbYes Then
DoCmd.RunSQL "INSERT into TABELNAVN (FELTNAVN) VALUES (" & NewData & ")"
Response = acDataErrAdded
End If
DoCmd.SetWarnings True
Avatar billede behmer Nybegynder
05. maj 2004 - 10:06 #3
Jeg tror ikke jeg har formuleret mig rigtigt.
Ved opstart af formularen står man i feltet "nummer". Dette "nummer" henter fra en tabel "Ordre" ved hjælp af en kombinationsboks. Når der tastes et nummer i feltet "nummer" ønsker jeg en en søgefunktion i tabellen "indtastning" Findes nummeret skal der være mulighed for at rediger i denne post dog ikke i feltet "Nummer". Findes "nummeret" ikke skal posten oprettes. dog kun hvis nummeret findes i tabellen "ordre"
Kan det lade sig gøre eller skal jeg finde på en anden løsning.