Avatar billede hairboy1234 Nybegynder
27. april 2004 - 11:11 Der er 5 kommentarer

ASP side med mysql database?

Kan jeg koere en side programmeret i asp med en mysql database istedet for mssql?
I saafald kaever det et stort omprogrammerings aarbejde?
Avatar billede hairboy1234 Nybegynder
27. april 2004 - 11:12 #1
Asp siden vil ligge paa en windows 2000 server mens der linkes til en ektern unix med mysql databasen
Avatar billede badmanndk Nybegynder
27. april 2004 - 11:16 #2
Jeg bruger selv ASP og MySQL, og det kører fint sammen, og det kræver så vidt jeg ved ikke de store ændringer i koden... SQL sproget er vel det samme.
jeg ved www.larsbachmann.dk kører med ASP og en MySQL db
Avatar billede hmortensen Nybegynder
27. april 2004 - 11:23 #3
Conn.Open "Driver={mySQL};SERVER=xxx.xxx.xxx.xxx;UID=Brugernavn;PWD=Kodeord;DATABASE=Databasenavn;"
Avatar billede sth Novice
27. april 2004 - 17:45 #4
jeg bruger gerne at kalde en inc fil
<!--#include file="db.inc"-->

denne ser sådan ud

<%
adresse ="min_udbyder"
'adresse = "Localhost"

if adresse = "Localhost" then
SQLserveradr="localhost"
SQLdatabase="din_database"
SQLlogin="din_brugerid"
SQLpassword="dit_password"
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "driver={MySQL ODBC 3.51 Driver};server="& SQLserveradr &";database="& SQLdatabase &";uid="& SQLlogin &";pwd="& SQLpassword
else
SQLserveradr="ipadresse på udbyder"
SQLdatabase="din_database"
SQLlogin="din_brugerid"
SQLpassword="dit_password"
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "driver={MySQL ODBC 3.51 Driver};server="& SQLserveradr &";database="& SQLdatabase &";uid="& SQLlogin &";pwd="& SQLpassword
end if

%>

på denne måde skal jeg ikke ind og rette i alle mine asp filder for at teste det på min egen maskine jeg skal nu bare rette:

adresse ="min_udbyder"
'adresse = "Localhost"

til

'adresse ="min_udbyder"
adresse = "Localhost"

og vupti nu køre det lokalt
Avatar billede hairboy1234 Nybegynder
28. april 2004 - 18:32 #5
Den gamle connect string ser saaledes ud:

<%
dim cnnGlobal
set cnnGlobal= server.createobject("ADODB.Connection")
strConnString = "driver={MySQL ODBC 3.51 Driver};PROVIDER=SQLOLEDB;UID=Yatra;PWD=xxxxxxxxx;SERVER=SQL2K223;DATABASE=xxxxxx"
cnnGlobal.Open strConnString
%>

Hvordan skal den omskrives for at kunne connecte til en mysql database istedet.
Kan jeg stadig bruge de gamle asp scripts paa hjemmesiden?