Avatar billede javanewbie Nybegynder
27. april 2004 - 11:08 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

XMPSpy problem

Jeg har både en XML-fil og et tilhørende Schema.

Men når jeg bede XMLSpy om at validere, siger den:

Unable to locate a reference to a supported schema kind (DTD,DCD,W3C Schema,XML-Data,BizTalk) within this document instance.

Jeg er ikke sikker på hvad problemet er? Jeg har i Schema filen angivet et <xs:schema> tag med alle tilhørende parametre, men ud fra fejlmeddelelsen lyder det til at xml-dokumentet mangler noget. Altså ud over den første linie med <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
Avatar billede nute Nybegynder
27. april 2004 - 11:15 #1
det lyder som referencen til dit schema er forkert. hvordan ser den ud (i din xml fil)
Avatar billede javanewbie Nybegynder
27. april 2004 - 11:22 #2
Jeg har ingen schema reference i filen. Jeg har bare parret de to i XMPSpy
Avatar billede sbm Nybegynder
27. april 2004 - 11:30 #3
I dit yderste tag, som omslutter resten af dine data, skal du tilføje noget i denne stil: (Her laver jeg eksemplet med det tænkte tag <data> )

<data xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xsi:noNamespaceSchemaLocation="C:\dit_schema.xsd">

og det kræver selvfølgelig at dit schema ligger i C:\  :-)
Avatar billede nute Nybegynder
27. april 2004 - 11:31 #4
hvordan har du "parret de to" ? ved hjælp af "DTD/Scema > Assign schema" ? hvis du skal kunne validere, skal din xml-rodnode se ud ála dette:

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<root xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xsi:noNamespaceSchemaLocation="C:\temp\testxsd.xsd">
</root>
Avatar billede javanewbie Nybegynder
27. april 2004 - 15:19 #5
Takker. Smid venligst svar. Begge to.
Avatar billede nute Nybegynder
27. april 2004 - 15:36 #6
*svar*
Avatar billede sbm Nybegynder
27. april 2004 - 15:39 #7
Bukker og takker.
Avatar billede nute Nybegynder
27. april 2004 - 15:43 #8
- takker -