Avatar billede ingel Nybegynder
12. februar 2001 - 07:57 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Find formular

Der er 15 formularer i min database. Jeg vil gerne give hver formular et to-cifret nr.
På hver enkelt formular skal dere være et felt med en tilhørende knap. Når der skrives et tal i feltet og trykker på knappen skal den tilhørende formular komme frem.
Har nogen en ide\'?
Avatar billede janbangm Nybegynder
12. februar 2001 - 08:44 #1
De hafr faktist et nummer i forvejen. Prøve lige at kikke i hjælp under samlingen forms. Det tror jeg du kan bruge. Ellers må du kan lave en select Case sætning på feltet Ellers skriv igen
Avatar billede privaten Nybegynder
12. februar 2001 - 09:01 #2

dim formName(1 to 15) as string
formName(1) = \"xxx\"
formName(2) = \"yyy\"
formName(3) = \"zzz\"

docmd.OpenForm formName([Det tal brugeren tastede])
Avatar billede ingel Nybegynder
12. februar 2001 - 09:42 #3
hej privaten
Hvor skriver jeg de sætninger?
Jeg er helt nybegynder.
Avatar billede privaten Nybegynder
12. februar 2001 - 11:59 #4

I den form hvor brugeren kan skrive form nummer og trykke på en knap.

Åbn formen i design mode
Vælg properties
Vælg fanebladet \"events\"
Opret en stump kode under eventen \"on_load\"

ex.

Private Sub Form_Load()
    formName(1) = \"xxx\" \' NAVN PÅ FORM MED NUMMERET 1
    formName(2) = \"yyy\" \' NAVN PÅ FORM MED NUMMERET 2
    formName(3) = \"zzz\" \' NAVN PÅ FORM MED NUMMERET 3
End Sub

I toppen af formen\'s code skrives:

(under Option Compare Database og Option Explicit)

Dim formName(1 to 15) as string

Opret på samme måde en metode til at håndtere når brugeren trykker på knappen:

fx.

Private Sub Command1_Click()
    docmd.OpenForm formName([Det tal brugeren tastede])
End Sub

Avatar billede ingel Nybegynder
14. februar 2001 - 07:58 #5
Hej igen
Jeg har kun brugt guiderne i access 2000 til at lave min base i.
Jeg må tilstå at jeg ikke forstår ret meget af det du skriver???
Men;....da jeg mest bruger 5 af formularene, kunne jeg så ikke sætte 5 knapper øverst på hver formular, som lukker netop åbner den formular jeg trykker på?
Sker der noget ved at skifte mellem formularene på den måde?
Avatar billede privaten Nybegynder
14. februar 2001 - 10:35 #6
Nej, men du skal selvfølgellig tage stilling til om dine formularer skal kunne åbnes samtidig eller om den aktive formular skal lukkes inden den næste åbnes...
Avatar billede ingel Nybegynder
15. marts 2001 - 08:12 #7
Tak for hjælpen
Avatar billede ingel Nybegynder
18. juli 2001 - 07:45 #8
har du ikke fået pointene?