Avatar billede sjqlund Nybegynder
26. april 2004 - 21:05 Der er 9 kommentarer

Batch Programmering: Åbne i nyt vindue..

Jeg har lavet et mit eget lille TweakXp, kan hentes her:
www.clanmoo.1go.dk/SjQTweak.zip
Det er nok nemmest at sætte jer ind i hvis i prøver programmet, men ikke nødvendigt..

Problemet er, at jeg har nogle valgmuligheder, et lille udsnit fra mit program:
----------------------------------------
ECHO 1. Disable Error Reporting

Set /P Choice=Indtast nu hvilken tweak du vil høre mere om/køre: %

IF %choice%'==1' START "SjQLunD #1" "%SystemDrive%\Programmer/SjQTweak/Tweaks/Disable Error Reporting.bat"
----------------------------------------
Den åbner så bat filen 'Tweaks/Disable Error Reporting.bat' men lukker den nuværende .bat fil, der fungerer som en slags menu.. Derfor skal man åbne den igen, hvis man vil lave nogle af de andre tweaks.. Og det virker lidt irriterende..

Så er der en kommando der kan åbne en bat fil i et nyt vindue?

Jeg kunne selvfølgelig lave noget kode i de specifikke bat filer, for hvert enkelt tweak, men problemet er, at 1 tweak er en exe fil, og en anden er bare en .REG fil.. Og jeg vil jo gerne gøre det ordenligt :D

Mvh. SjQLunD
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2004 - 21:07 #1
Mener den hedder
call program
Avatar billede sjqlund Nybegynder
26. april 2004 - 21:13 #2
Tak for det hurtige svar :)
Men kan ikke helt finde ud af det, har prøvet Call Program /? men synes det virker lidt uoverskueligt :|
Kan du hjælpe lidt mere med hvordan jeg kunne lave det?
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2004 - 21:19 #3
2 min.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
26. april 2004 - 21:19 #4
call "Tweaks/Disable Error Reporting.bat"
Avatar billede sjqlund Nybegynder
26. april 2004 - 21:21 #5
Ja, tak for hjælpen, jeg havde også selv lige fundet ud af det, takket være denne dejlige side :D
http://www.computerhope.com/call.htm#01
Det var nemlig bare call i stedet for call program
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2004 - 21:22 #6
call "%SystemDrive%\Programmer/SjQTweak/Tweaks/Disable Error Reporting.bat"

Kalder din batchfil og fortsætter med at udføre din nuværende fil
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2004 - 21:23 #7
:-)
Avatar billede sjqlund Nybegynder
26. april 2004 - 21:33 #8
Har fundet ud af en endnu smartere metode..
Jeg beholder kommandoen start, og sætter i stedet bare kommandoen
:Start (Lige før man skal vælge tweak)
og
Goto start (I slutningen af bat filen, så åbner den automatisk de andre bat filer i et nyt vindue..
Avatar billede sjqlund Nybegynder
26. april 2004 - 21:34 #9
Anyway, tak for hjælpen, og den hurtige respons ;)