Avatar billede dogan Nybegynder
30. september 1999 - 12:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvor attraktiv er en MCP certifikat ???

Er der nogen der ved hvor attraktiv det er at have en bevis fra Microsoft om MCP som står for Microsoft Certified Professional med speciale i site server.
Avatar billede snowball Novice
30. september 1999 - 12:33 #1
Aner det ikke, men jeg ved at det samme spørgsmål kun må oprettes ét (1) sted !!!

Snowball
Avatar billede benny.dk Nybegynder
30. september 1999 - 12:35 #2
MCP er jo ikke den mest interessante certifisering fra MS. P.t. er den måske lidt interessant, men i løbet af et to år så er den nok intet værd (ala merkonom uddd. - der er for mange som har fået den).

En MCT (er det ikke sådan den hedder) er straks mere interessant, men jo også betydeligt sværer at tage.
Avatar billede hirtshals Nybegynder
30. september 1999 - 15:39 #3
Jeg læser Datamatiker enkeltfag : JAVA
Vores lærer Underviser også i MCP - han fortalte os, at MCP Beviset er lig med 100 procent Jobsikkerhed overalt i verdene, det er noget med at der er 3 moduler, hvis man består 3 modul - så snakker vi om lønninger på 50 - 100 Kilo om måneden.

Hvorofr det er så attraktivt, fordi Microsoft produkter er så udbredte Worldwide, så bare klø på
Avatar billede stroehm Nybegynder
30. september 1999 - 16:13 #4
sjovt nok sad jeg og snakkede med et par netværks folk idag som alle søgte eller lige havde fået job.
de mente at et mcp ikke var så meget værd, man skaulle have flere, og så er men jo godt på vej til et MSCE certifikat, og med det ved jeg fra timework(it jod match i larsbjørnstræde)
at der er job garanti....
Avatar billede mr.mads Nybegynder
30. september 1999 - 17:26 #5
Til hirtshals >> Jeg har fem, men tjener ikke 50K
Mvh
Mads
Avatar billede stroehm Nybegynder
30. september 1999 - 19:32 #6
okay!
???
man skal heller ikke tro på alt hvad men høre
:(
kedeligt
-men hjælper det ikke at tage det sidste?
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
01. oktober 1999 - 08:23 #7
En MCP er ikke en jobgaranti, men hvis man er MCSP, MCSE eller MCDBA er næsten jobgaranti. Særligt er MCDBA interssant for der er stor efterspørgelse efter DB-folk !!!

Det der med lønninger skal du ikke regne med ! Men det kommer an på hvilkne MCP'er du har !!!
Jeg har MCP NT 4.0 Server, og den vil jeg godt anbefale som et startsted, den gjorde at jeg fik arbejde !!
Avatar billede robster Nybegynder
15. oktober 1999 - 12:10 #8
Microsoft Certified Solution Provider - det kan man da ikke blive, kun firmaer med mindst 2 MCP'ere kan blive MCSP.

MCSD med speciale i Visual C++ er heller ikke at foragte...
MCP elle MSCE+Internet er også et godt argument hvis man skal arbejde med NT web servere.
MCT er kun interessant hvis man skal undervise i MS certificerede kurser, ellers har Teknologisk Institut en meget mere interessant IT-underviser uddannelse bygget op efter Herskins teorier.

Læs mere på:
http://www.microsoft.com/mcp/mktg/choices.htm
Avatar billede smurfen Nybegynder
05. januar 2000 - 16:57 #9
Som tidligere nævnt er MCP vist ved at være en fis i en hornlygte, men MCSE er ret snildt, men på den anden side ville det være dumt at takke nej til en mcp hvis man får den tilbudt, de er jo lidt smådyre og den er altid god at bruge som argument i lønforhandling, med mindre du selfølgelig er en taber under samlet overenskomst...
Avatar billede stroehm Nybegynder
05. januar 2000 - 19:41 #10
det var også MSCE jeg tænkte på da jeg spurgte om man ikke skulle tage det sidste, MSCE er jo bare et par moduler ekstra!!!
Jeg kender flere der for ganske nylig fik jobs (fede jobs) på deres certifikater, helt uden erhvervs erfaring!!!!
Avatar billede hotpop Novice
26. februar 2001 - 16:40 #11
Mcp er EEN examen mens MCSE er 7! Men regn ikke med at blive millionær med det samme, da MCSE-certificeringen kun viser at du kan dt grundlæggende med Win2000 Pro, Win2000 Server, TCP/IP, Active Directory Services, Network Infrastructure Administration, Designing Windows 2000 Directory Services og Proxy Server 2.0. Typisk vil lønnen ligge på 22.000 til 28.000 for en nyuddannet MCSE´er, da denne person mangler en del erfaring.