Avatar billede monix Nybegynder
26. april 2004 - 18:55 Der er 9 kommentarer

"Postkasse" kan ikke åbnes

En bruger som benytter Exchange server via VPN hjemmefra kan godt se sine mails mens computeren sidder i netværket i firmaet. Derhjemme finder Exchange også brugeren, men i Outlook kan brugeren ikke få lov til at se sin postkasse. Systemet melder at der ikke er adgang til standardmappen.

Reinstallation og reperation af Outlook har ikke givet noget resultat. Hvad gør jeg får at brugeren kan se sine mails?
Avatar billede karser Nybegynder
26. april 2004 - 19:51 #1
er brugeren logget på den tilhørende konto?
Avatar billede monix Nybegynder
26. april 2004 - 20:17 #2
Hans navn bliver fundet under "kontroller navn", men der kommer ikke noget logon.
Avatar billede karser Nybegynder
26. april 2004 - 20:19 #3
Hvilken type VPN benyttes?
Er det Windows baseret server, eller Cisco eller noget 3.?
Avatar billede strych9 Praktikant
27. april 2004 - 04:08 #4
Jeg var ude for dette her, og skulle lave et underligt hack for at få det til at virke:
Jeg måtte, på brugerens hjemmepc, tilføje Exchange serverens Netbios navn i hans hosts fil og være sikker på at det pegede på exchange serverens ip. Kan ikke huske om det var ekstern eller lan ip. Tror faktisk det var lan. Men det afhænger lidt af situationen... Man kan finde ud af mange ting med en sniffer.
Avatar billede maagen Nybegynder
27. april 2004 - 09:13 #5
Strych9's svar er også hvad jeg vil foreslå. Årsagen er at navneopløsningen til serveren ikke fungerer rigtigt og den derfor timer ud. Det er muligt at du kan browse navnet, men det ikke virker i Outlook, så derfor indsæt serverens LAN adresse i hosts filen og det burde fungere!
Avatar billede monix Nybegynder
27. april 2004 - 09:46 #6
Nå ja, god ide. Jeg vil lige prøve det næste gang jeg er hjemme hos brugeren, for jeg tror at I har ret i løsningsforslaget. Der går nok lige et par dage inden jeg vender tilbage, da jeg ikke har adgang til computeren i det daglige.
Avatar billede monmike Nybegynder
28. april 2004 - 15:03 #7
Det kunne også godt lyde som om at brugeren er logget på postkassen i forvejen. Hvis brugeren ikke logger af maskinen, men bare låser den, så kan man ikke logge på exchange kontoen med endnu en forbindelse.
Avatar billede mile Juniormester
29. april 2004 - 08:17 #8
Det kan også være at "Netværkssikkerhed" ved logon står forkert.

Højreklik på Outlook ikonet på skrivebordet
Vis profiler
Markér brugerens profil
Egenskaber
Email-konti
Få vist eller rediger eksistende email-konti
Rediger
Flere indstillinger
Jeg mener at "Netværkssikkerhed ved logon" er på fanen "Avanceret" eller "Sikkerhed", alt efter hvilken Outlook version der benyttes.
Avatar billede monmike Nybegynder
07. november 2004 - 16:35 #9
Skal spg ikke lukkes.