Avatar billede geforce3 Praktikant
26. april 2004 - 17:02 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

spærre for kazza o.lign

Findes der ikke en software løsning der gør så man ikke kan bruge kazaa?
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
26. april 2004 - 17:10 #1
luk for portene i firewallen :)
Avatar billede matz Nybegynder
26. april 2004 - 17:10 #2
Du kan gå op i dine internet indstillinger og gøre sådan at man ikke kan hente noget via din browser, så kazaa ikke kan hentes til din pc ?
Avatar billede geforce3 Praktikant
26. april 2004 - 17:11 #3
Ja så ska der installeres en firewall.. Hvilke porte bruge KaZaa så?

Matz-> Andre ting på gerne kunne hentes
Avatar billede kalb Nybegynder
26. april 2004 - 17:13 #4
Måske er det dette du søger:
Højerklik på ikonet internet explorer
>egenskaber
>fanebladet generelt
under klassifikationsfilter klik aktiver
her er der flere muligheder men med avanceret skulle der være en chance
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2004 - 17:16 #5
Denne her kan konfigureres så du kan tillade/spærre for udvalgte applikationer m.m.
http://www.enologic.com/index.php3?p=prod_business.page.inc

Ellers skal du selv til at opsætte en proxyserver eller konfigurere EN firewall.
Avatar billede luther Nybegynder
26. april 2004 - 23:58 #6
Du kan aldrig lukke helt for Kazza. Hvis den ikke kan bruge andre porte vil den til sidst bruge port 80. Og den vil du vel ikke lukke for :-)
Avatar billede geforce3 Praktikant
27. april 2004 - 07:04 #7
Okay, så må jeg jo prøve det program techit henviser til.
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2004 - 14:56 #8
Ja det virker i hverttilfælde ;)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. april 2005 - 15:07 #9
Microsoft® Windows AntiSpyware:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=321cd7a2-6a57-4c57-a8bd-dbf62eda9671&displaylang=en

Under install at K**** brokker Microsoft® Windows AntiSpyware sig godt og gevaldigt = "Vil du tillade det spyware at lægge sig ind i..." / "Vil du tillade at dette program lægger sig ind i din opstart..." / osv

(Næsten) ligegyldig hvad bruger gør mht K**** programmet - næste gang at Microsoft® Windows AntiSpyware gør en komplet scanning bliver programmet MED tilbehør slettet.

Det HAR min søn oplevet - tihi...
Avatar billede geforce3 Praktikant
20. april 2005 - 07:15 #10
Sejt nok, lyder meget okay 'Majsmarken' er aldrig rigtig kommet videre i det lill projekt. Men du er nok velkommen til at smide et svar
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2005 - 08:31 #11
Sidder dine PC'er på et domæne, kan du lave en GPO der forbyder kazaa's exe fil at køre. På en PC uden for domæne kan du lave en lokal sikkerhedspolitik der forbyder kazaa at starte op.
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2005 - 08:32 #12
Men luk så samtidig for de øvrige p2p klienter, f.eks. eDonkey ;)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
20. april 2005 - 10:07 #13
ping... (dele imellem...)
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2005 - 15:44 #14
F.eks. Lokale sikkerhedsindstillinger -> Yderligere regler -> Ny regel for sti -> [sti til Kazaa m.v.] + ikke tilladt under sikkerhedsniveau.
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2005 - 08:22 #15
Takker for points :)