Avatar billede boeck Nybegynder
26. april 2004 - 14:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opdatering af felter efter VBA Kode

Hej Eksperter
Jeg er total grøn indenfor VBA kodning (har været i gang i små to timer nu) og har i den forbindelse et kort spørgsmål til jer.
Nedenstående kode henter produktoplysninger fra en produkttransaktionstabel.
Jeg har også fået den til at hente værdien fra cellen D1. Dvs. jeg kan indtaste et produktnummer i feltet D1 og så viser ODBC kaldet kun oplysningerne omkring dette nummer. Mit problem er at jeg skal kører makroen før den henter oplysningerne frem omkring det produktnummer jeg har indtastet, så det jeg mangler er en eller anden "Autoupdate", som får makroen til at kører automatisk når man har tastet en ny værdi i feltet D1:
Min kode er som følger:
Range("A1").Select
    With Selection.QueryTable
        .Connection = Array(Array( _
        "ODBC;DSN=VismaBusiness;Description=Visma Business Installed SQL Server;UID=sa;APP=Microsoft Office 2003;WSID=SITM05;DATABASE=F9999;A" _
        ), Array("utoTranslate=No;Trusted_Connection=Yes;QuotedId=No;AnsiNPW=No"))
        .CommandText = Array( _
        "SELECT Prod.ProdNo" & Chr(13) & "" & Chr(10) & "FROM F9999.dbo.Prod Prod" & Chr(13) & "" & Chr(10) & "WHERE (Prod.ProdNo='" & Range("d1") & "')")
        .Refresh BackgroundQuery:=False
            End With
End Sub

Mvh
Boeck
Avatar billede asol Nybegynder
26. april 2004 - 15:11 #1
Indsæt nedenstående i kodevinduet for det ark du ændre i og husk at rette NAVNPÅSUB nedenfor til navnet på din procedure.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If Target.Row = 1 And Target.Column = 4 Then
    Call NAVNPÅSUB
End If

End Sub
Avatar billede boeck Nybegynder
26. april 2004 - 15:18 #2
Kanon, det fungere!