Avatar billede dampnet Nybegynder
26. april 2004 - 13:10 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Active directory og asp.net. "datatype cannot be converted"

Jeg har et lille intranet med 60 clienter og 6 servere. Web og domain er på 2 forskellige servere. Jeg prøver på at læse i ad'et fra web-serveren ved hjælp af følgende lille aspx side:

<%@ Page Language="C#" %>
<%@ import Namespace="System" %>
<%@ import Namespace="System.Data" %>
<%@ import Namespace="System.Text"%>
<%@ import Namespace="System.Web.UI.WebControls" %>
<script runat="server">

    private void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        string dom = "cgedb";
        StringBuilder result = new StringBuilder();
        int count = 0;
        result.Append("Navnet på dit domain : ");
        result.Append(dom + "<br />");

        System.DirectoryServices.DirectoryEntry entry = new System.DirectoryServices.DirectoryEntry("LDAP://" + dom);
        System.DirectoryServices.DirectorySearcher mySearcher = new System.DirectoryServices.DirectorySearcher(entry);
        mySearcher.Filter = ("(objectClass=user)");
        result.Append("Listing of users in the Active Directory<br />");
        result.Append("========================================<br />");

        foreach(System.DirectoryServices.SearchResult resEnt in mySearcher.FindAll())
        {
            try
            {
                System.DirectoryServices.DirectoryEntry de=resEnt.GetDirectoryEntry();
                result.Append("Display Name  : " + de.Properties["DisplayName"].Value.ToString());
                result.Append("Email        : " + de.Properties["Mail"].Value.ToString());
                result.Append("Title        : " + de.Properties["Title"].Value.ToString());
                result.Append("User Name    : " + de.Properties["sAMAccountName"].Value.ToString());
                result.Append("First Name    : " + de.Properties["GivenName"].Value.ToString());
                result.Append("Last Name    : " + de.Properties["sn"].Value.ToString());
                result.Append("Initials      : " + de.Properties["Initials"].Value.ToString());
                result.Append("Company      : " + de.Properties["Company"].Value.ToString());
                result.Append("Department    : " + de.Properties["Department"].Value.ToString());
                result.Append("Telephone No. : " + de.Properties["TelephoneNumber"].Value.ToString());
            }
            catch(Exception ex)
            {
            result.Append(ex.ToString() + "<br />");
            }
            result.Append("===========    End of user  =============<br />");
            count++;

        }
        result.Append("===========    End of Listing  =============<br /> Amount of users : " + count.ToString());
        label1.Text = result.ToString();
    }

</script>
<html>
<head>
</head>
<body>
    <form runat="server">
        <asp:Label id="label1" runat="server"></asp:Label>
    </form>
</body>
</html>

Når jeg så afvikler koden får jeg denne fejl:
System.Runtime.InteropServices.COMException (0x8000500C): The Active Directory datatype cannot be converted to/from a native DS datatype at System.DirectoryServices.Interop.IAds.GetEx(String bstrName) at System.DirectoryServices.PropertyValueCollection.PopulateList() at System.DirectoryServices.PropertyCollection.get_Item(String propertyName) at ASP.NewFile_aspx.Page_Load(Object sender, EventArgs e) in "peger på den første linie hvor jeg prøver at hive noget ud af properties samlingen. inde i try - catchen."

Min web.config :
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<configuration>
  <system.web>
    <compilation debug="true"/>
    <customErrors mode="Off"/>
    <authentication mode="Windows" />
    <authorization>
      <deny users="?" />
    </authorization>
    <identity impersonate="true" />
  </system.web>
</configuration>

Det har sikkert noget med sikkerheden at gøre men jeg kan ikke finde ud af det. Håber der er en som kan hjælpe mig.
Avatar billede dampnet Nybegynder
26. april 2004 - 13:14 #1
microsoft Base Line Security Analyzer 1.2 er blevet kørt på begge servere og jeg er faktisk heller ikke rigtig klar over om det kan være pga en service som er blevet stoppet.
Avatar billede dampnet Nybegynder
07. september 2006 - 12:31 #2
lukker...