Avatar billede lionmedia Nybegynder
26. april 2004 - 05:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

isset funktion virker ikke i IE 6?

Godmorgen,

Jeg har et problem med if isset() i IE 6, men sjovt nok ikke i mozillas firefox?

Jeg har en form, hvor jeg gerne vil give læseren en mulighed for at preview deres kommentar før den faktisk postes.

Jeg har en form med to submitknapper :

<input name="preview" type="image" value="Preview"  src="grafik/button_preview.gif" />

<input name="submit" type="image" value="submit" src="grafik/button_skriv.gif" />

formen bliver kastet videre til en side der ser sådan ud:

<?
if(isset($_POST['preview'])) {
?>

*****
opsætning af preview med info fra variablerne
+ samme form med variablerne indtastet
*****

<?
} elseif (isset($_POST['submit'])) {
?>

*****
opretter kommentaren i MySql
*****

<? } ?>

I mozilla køre dette uden problemer, men opdagede til min rædsel at IE blot giver en blank side, uden at gøre noget konstruktivt.

En venlig sjæl der kan gennemskue problemet? Eller muligvis har en anden måde at gøre dette på, uden brug af javascript?

På forhånd tak!
Avatar billede lionmedia Nybegynder
26. april 2004 - 05:36 #1
Det skal siges at det giver en blank side, uanset om man trykker preview eller submit
Avatar billede 7th Praktikant
26. april 2004 - 06:43 #2
<?
if(isset($_POST['preview_x'])) {
?>
Avatar billede 7th Praktikant
26. april 2004 - 06:45 #3
http://www.eksperten.dk/spm/491629

<?
if(isset($_POST['preview_x'])) {
?>

*****
opsætning af preview med info fra variablerne
+ samme form med variablerne indtastet
*****

<?
} elseif (isset($_POST['submit_x'])) {
?>

*****
opretter kommentaren i MySql
*****

<? } ?>
Avatar billede lionmedia Nybegynder
26. april 2004 - 07:05 #4
Virker, tak!

Forklaring? hvad gør _x?
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. april 2004 - 07:59 #5
Når der submittes ved hjælp af en billedknap sendes koordinaterne for hvor på billedet der blev klikke i form af 2 koordinater  $knapnavn_x og $knapnavn_y  på den måde kunne man i internettets tidlige dage lave imagemaps der blev håndteret på serveren.

ps:  php afvikles på webhotellet, ikke i brugerens brovser, så hvis du sådan kommer frem til en 'browserspecifik php fejl' kan du roligt regne med at der er noget galt med den logik du har brugt.

mvh JakobA