Avatar billede gigs Nybegynder
25. april 2004 - 20:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tegne komponent til hjemmeside

Hej eksperter...

Jeg havde lidt svært ved at placere dette spørsmål i en katagori, da jeg ikke helt ved hvilket type programmering det hører under endnu.

  Jeg leder efter et komponent, som jeg kan sætte ind på min side. Det skal være en form for tegneprogram som vi kender det fra Paint etc... Man skal kunne loade et billede, tegne lidt streger i det og gemme det igen uden noget helt vildt avanceret tjuhej! Faktisk skal det helst være så simpelt som muligt.
Men da mine programmeringsevner ikke lige rækker til at lave den slags, tænkte jeg at et færdigt komponent (gerne freeware - dog ikke krævet), ville være det helt rigtige at finde. Men jeg kan ikke finde skidtet.
  Derfor ville det være rart med lidt feedback fra jer som har rodet lidt med det og muligvis har prøvet et par forskellige. Bare nogle navne ville være rart, da jeg lige nu ikke helt kan finde nogen.

  På forhånd tak
- Jens
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. april 2004 - 20:57 #1
Det er forsåvidt ret nemt botset fra sidste del "gemme det" Hvis du vil gemme billedet på severen er det nogenlunde overkommeligt. men hvis du vil gemme billedet på brugerens computer støder du panden imod alle de sikkerhedsmure der er bygget for at forhindre fremmede filer i a blive placeret på brugerens computer (ingen vil have virusfiler),
Det er en pænt stor opgave at komme igennem og der vil nok under alle omstændigheder komme en confirm boks til brugeren om at "et program prøver at gøre noget farligt. Vil du tillade det?"

mvh JakobA
Avatar billede arne_v Ekspert
25. april 2004 - 20:57 #2
Skal det gemmes på client eller på server ?
Avatar billede gigs Nybegynder
26. april 2004 - 16:37 #3
Det skal gemmes på serveren...

Jeg skal måske lige forklare hvad jeg vil:
  På serveren skal der ligge nogle kort over forskellige verdensdele. Herefter vælger man (Jeg håber det kan gøres således) med nogle radiobuttons hvilket kort man vil tegne på. Så tegner man en rute med en rød streg eller ligende over ens rute og trykker opdater og det bliver gemt på serveren.

Jeg ser klart problemet i selve tegnedelen og ikke loade delen eller gemme, da det netop foregår på serveren!

- Jens
Avatar billede gigs Nybegynder
26. april 2004 - 20:07 #4
Jakoba:
  Hvis det er forholdsvist nemt, kan du give mig noget kode jeg kan implementere direkte på siden? Da jeg kører siden på egen webserver er jeg åben for forskellige sprog...
  Siden er i php.
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. april 2004 - 20:45 #5
Du har oprettet dit spm i kategorien Java. Og det er et godt valg. Jeg prøvede engang at lave den i Javascript og det er lovlig langsomt (du er velkommen til den): http://hjem.get2net.dk/Jakob.Aggernaes/javascript/javascript02.html

mht at lave det i java vil jeg lade andre om det. Især kommunikationen til serveren er jeg noget usikker på og skal research mere end jeg gider.

mvh JakobA
Avatar billede gigs Nybegynder
29. april 2004 - 19:42 #6
Jeg lukker spørgsmålet da jeg selv har fundet svaret i en java komponent (aDraw). Til folk med samme problem kan komponenten findes her:
  http://www.javaside.com/us/adraw.asp

Der vist bruges en anden komponent til at gemme billedet med, men det kan findes på samme side...

Ellers tak for hjælpen...