Avatar billede henrixx Praktikant
25. april 2004 - 20:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

redigering af en mp3-fil's info til afspilleren

Hej

Undskyld for den noget kryptiske overskrift !

Jeg vil lige hører om en af jer kan hjælpe mig med et ret så træls problem.

Jeg har lige konverteret ca. 100 musiknumre fra min(egen) cd samling, nu viser det sig, at ca. 80 ! af dem ikke rigtig har fået oplysninger om kunstner osv. med over, hvilket betyder at jeg ikke kan søge after musik titler eller kunstner særskilt - lidt træls !

Nu vil jeg så hører jer om ikke det er muligt at redigere i filen, så jeg kan få adskilt infomationerne i playeren for måden som det er nu, er sq ikke til at have med at gøre:

eksempel:
01_titel_kunstner

Håber i ved hvad jeg mener og kan hjælpe mig
Avatar billede chalde Seniormester
25. april 2004 - 20:52 #1
Du kan f.eks bruge winamp.
Åben nummeret, og tryk alt+3 (eller dobbeltklik navnet).
Så kan du hakke id3 af og ændre på info.
Avatar billede henrixx Praktikant
25. april 2004 - 20:58 #2
Jeg glemte lige og nævne at jeg bruger Windows mediaplayer 9. - jeg håber der er de samme muligheder i den
Avatar billede chalde Seniormester
25. april 2004 - 21:05 #3
Bruger ikke selv wmp til mp3, men prøvede lige (har wmp8), og kan ikke lige finde det derinde :-(
Avatar billede muzak Nybegynder
25. april 2004 - 21:31 #4
OK ... Det lyder ikke rart. Det kan komme til at tage tid :/ Men jeg føler med dig og du kan sagtens redigere tag'ne i mp3, wma eller hvilke filer du nu bruger. Åben sangene i WMP9 og højreklik på nummeret du vil editere, klik herefter på "advanced tag editor" - så har du adgang til oplysningerne. Du kan selvfølgelig også markere flere filer og ændre mange på én gang - f.eks samme kunstner, album osv. Håber du kunne bruge det til noget.
Avatar billede jesper_bn Nybegynder
25. april 2004 - 21:34 #5
kan du ik bare højreklikke på mp3 filerne og vælg det der egenskaber og så redigere derfra
Avatar billede henrixx Praktikant
25. april 2004 - 23:33 #6
>Musak

Jamen det VAR jo lige DET jeg gerne ville 1.000 tak for hjælpen *SSS*

60 point på vej til DIG !

MVH
Henrixx