Avatar billede dstruct Nybegynder
25. april 2004 - 19:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Genstart hver 30 min

Har 2mb/512 fra TDC med en speedstream 2601 router og dynamisk IP

Problemet er at den "genstarter" internettet, hver 30 min dvs. smider mig af i et millisekund, og så er jeg på igen, men det er desværre nok til, at jeg ryger af diverse programmer, (CS, ventrilo, messenger, ftp, osv.)

Jeg har fået en ny router af dem (samme som sidst), jeg har geninstalleret mit netkort, jeg har geninstalleret tcp/ip protokollen, jeg har kørt uden firewall, og jeg har prøvet at køre det uden om routeren, hvor det det ganske vist ikke genstarter, men jeg får en masse angreb på min firewall og det kører ikke optimalt.

Havde jeg kun brugt mit i-net til at surfe havde dette ikke generet mig og jeg havde sikkert ikke opdaget det, men jeg vil gerne kunen bruge det til mere, og da TDC's support er som at åbne en fortune cookie (det der står er altid noget fis) så håber jeg i kan hjælpe :)
Avatar billede espersen Novice
25. april 2004 - 19:56 #1
prøv at opdatere CBOS (routerens firmware) : den er at finde på tdc's website..
Avatar billede dstruct Nybegynder
26. april 2004 - 08:11 #2
Den er "desværre" fuldt opdateret :)
Avatar billede caspers Nybegynder
27. april 2004 - 13:18 #3
Jeg har selv haft samme problem. og efter at have sniffet lidt på mit net, fandt jeg frem til at det var hver gang en DHCP update nåede routeren.
Løsning: lad din router få et ipnummer via DHCP, og lav derefter en statisk konfiguration med de informationer den har fået.
Ulempe: hvis du slukker din router i længere tid, eller TDC laver en reset på centralen (støm afbrud e.l.) så skal du lige lave en dhcp request igen.
Avatar billede dstruct Nybegynder
28. april 2004 - 17:19 #4
Caspers, det har jeg ingen anelse om hvordan man gør, men hvis du gider at uddybe,(og det virker self) så får du fandme 1000 point !

dette tilbud er åbent for alle, er ligeglad, hvor mange point jeg skal af med, bare mit net virker :)
Avatar billede caspers Nybegynder
28. april 2004 - 21:43 #5
Har du mulighed for selv at konfigurerer den? (har du selv password mv.) så kan du jo starte med at nedskrive ip, dns, gateway og netmask, slå DHCP fra, og skriv oplysningerne ind igen.
prøv http://192.168.1.1
Avatar billede pelle-koster Nybegynder
17. juni 2004 - 21:20 #6
Har siddet support hos tdc den router har problemer med linier hurtigere end 512/xxx
slå nat fra så kører det men sikkerheden ryger.
Avatar billede dstruct Nybegynder
12. august 2004 - 09:53 #7
Har købt en ny router.