Avatar billede jsmitx Nybegynder
25. april 2004 - 17:13 Der er 20 kommentarer

link i flash

Jeg har lavet en søgefunktion i flash hvor jeg søger på nogle af de film jeg har i min database, men kunne godt tænke mig at de resultater som jeg får ud skulle kunne fungere som links hen til beskrivelsen af filmene. Hvordan gøres dette?
Avatar billede barklund Nybegynder
25. april 2004 - 17:25 #1
Hvordan har du lavet det lige nu?

Vis os din kode :)
Avatar billede jsmitx Nybegynder
25. april 2004 - 17:27 #2
det er lavet i ren php. flash sender bare et enkelt søgeord som php retunere et svar på i et tekstfelt.
Avatar billede barklund Nybegynder
25. april 2004 - 18:08 #3
Hvad returnerer php så? Hvis du søger på hest for du fx:

output=hestestald,flafhest,boinghest

Og så viser du det i et tekstfelt elller hvordan? Og hvad skal de enkelte ting helt præcist linke til?
Avatar billede jsmitx Nybegynder
25. april 2004 - 19:19 #4
jeg søger på film, via dens titel, ud af det får jeg så alle oplysninger omkring den film, men vælger at vise titel i et tekstfelt.
Så ville jeg gerne at man kunne klikke på titlen på den film man vil have alle oplysningerne omkring og de så bliver skrevet ud. en sådan side har jeg allerede men hvordan laver jeg titlen til et link??
Avatar billede mat Nybegynder
25. april 2004 - 19:26 #5
Du kan vel outputte titlen med anchor tags (inkl dit titel id) omkring og slå html rendering til i flash? (det finder du i properties for dine tekstfelter eller med attributten .html = true)
Avatar billede barklund Nybegynder
25. april 2004 - 19:26 #6
Det ville unægteligt være nemmere, hvis du viste os den kode, du har :)
Avatar billede barklund Nybegynder
25. april 2004 - 19:41 #7
jsmitx - jeg gør hvad jeg kan for at hjælpe, kommer med gode kommentarer og alligevel kvitterer du med at give mig 0 i karma? Det er altså rigtig dårlig stil, bare fordi jeg kom til at lægge et svar i stedet for en kommentar. Hvis du søger lidt på, hvor mange gange jeg er blevet bedt om at læggge et svar fordi jeg kun lægger kommentarer, så er det mange - rigtig mange.

Derudover står der ingen steder, at man ikke må lægge et svar, men absolut - det var ikke meningen at jeg ville lægge et svar.

Jeg er lige begyndt at bruge den mozilla1.7b, og den husker faktisk hvad den lille radio button var sat til før. Så fordi det sidste jeg havde skrevet i et andet spørgsmål var et svar, så blev denne indstilling husket og derfor kom jeg til at lægge et svar her.

Jeg synes det er en rimelig grov vurdering, men hvis det er din holdning, så er det vel din holdning. Du har øjensynligt ikke brugt denne kategori længe og er som du selv kan se på http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=barklund&option=karma den eneste, der synes jeg har dårlig karma.

// Morten Barklund
Avatar billede barklund Nybegynder
25. april 2004 - 19:44 #8
(og hvis det ikke er dig, så må du undskylde, men kunne ikke lige gennemskue, hvem der ellers kunne have smidt den vurdering)
Avatar billede jsmitx Nybegynder
25. april 2004 - 19:47 #9
øhh er ikke lige med. det har absolut ikke været meningen at give dig dårlig karma. aner faktisk ikke hvordan man gør :-/
Avatar billede jsmitx Nybegynder
25. april 2004 - 19:50 #10
nu har jeg lige været inde og kigge. og kan kun sige at det absolut ikke er mig der har skrevet den kommentar på din karma.
Avatar billede barklund Nybegynder
25. april 2004 - 19:50 #11
jsmitx, helt i orden, så er det en fuldstændigt udenforstående person, der har gjort det. Bare lad som ingenting, skal vi nok vende tilbage til det, som dit spørgsmål handler om :)
Avatar billede jsmitx Nybegynder
25. april 2004 - 19:51 #12
kanon.
Avatar billede mat Nybegynder
25. april 2004 - 19:52 #13
Der er godt nok en der har fået de underhyler på der strammer om bollerne hvis man deler dårlig karme ud på det grundlag - og tydeligvis en der slet ikke færdes herinde normalt. Sløjt!
Avatar billede barklund Nybegynder
25. april 2004 - 19:55 #14
Men jsmitx, kan du ikke lige smide den kode, som du har brugt. Bruger du loadVars og textfield instance name?

Og det er vel Flash MX eller FMX04, right? (altså ikke Flash 5)
Avatar billede jsmitx Nybegynder
25. april 2004 - 20:01 #15
on (release) {
loadVariablesNum("http://localhost/xxxxx/xx.php", 0, "GET");
gotoAndPlay(132);
}
Avatar billede barklund Nybegynder
25. april 2004 - 20:06 #16
Det er en lidt uheldig kode, vil jeg nu nok sige.

Du sender ALLE variabler på din tidslinje til PHP scriptet for derefter at loade resultatet tilbage til level0 og skal teste dem herfra med et frameloop (så du vel har i frame 132).

Det ville være betydeligt nemmere med LoadVars (med mindre du bruger Flash5 - det svarede du ikke på?):

on (release) {
    søg = new LoadVars();
    søg.onLoad = function() {
        resultat.html = true;
        resultat.htmlText = this.resultat;
    }
    søg.load("http://localhost/xxxxx/xx.php?searchstring="+searchstring);
}

Her forudsættes det altså at dit søgeord er gemt i variablen "searchstring" og at dit php script returnerer sit resultat som "resultat=Her er resultatet med et <a href='side.php'>link</a>" og at du har et tekstfelt på din scene med instance navnet "resultat".

// Morten Barklund
Avatar billede jsmitx Nybegynder
25. april 2004 - 20:42 #17
okay, ja det da godt der er nogle eksperter herinde...
ja jeg bruger Flash MX.
Prøver lige det script.
Avatar billede jsmitx Nybegynder
26. april 2004 - 10:33 #18
Hej Barklund!
skal bare lige forstå det rigtigt.....er det sådan her du mener?
søg.load("http://localhost/XXXXXX/xx.php",0,"GET");

gotoAndPlay(132);
}
Avatar billede barklund Nybegynder
26. april 2004 - 12:09 #19
Nej, jeg mener præcis, hvad jeg har skrevet. Du har vel et inputfelt, hvor skriver et søgeord. Giv det instancenavn søgeord. Det variable navn (lad os kalde det q), som det havde før, skriver du i din php-streng som:

søg.load("http://localhost/xxxxx/xx.php?q="+søgeord.text);

Altså, i ovenstående skal dit søgeord's variabel som PHP anvender til at søge efter hedde q og tekstfeltet, som man indtaster sig søgeord i hedder søgeord.
Avatar billede barklund Nybegynder
23. maj 2004 - 16:12 #20
Har du mere til spørgsmålet, ellers husk at lukke :)