Avatar billede dweb Nybegynder
11. februar 2001 - 19:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Software Raid

Hej

Nogen der ved om jeg kan lave software raid på en aha-2940UW controller med to ibm 4.55 gb diske i win2k??

VH Jesper
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
11. februar 2001 - 19:49 #1
Det kan du sikkert godt.. Men jeg vil ikke anbefale det.
Avatar billede goulduck Nybegynder
11. februar 2001 - 20:36 #2
Jeg skulle heller ikke mene at det gover noget problem ....
Avatar billede dweb Nybegynder
11. februar 2001 - 21:13 #3
Ved i så hvordan man gør ??

VH Jesper
Avatar billede goulduck Nybegynder
11. februar 2001 - 21:17 #4
Hehe, nej ...
Avatar billede flwe Nybegynder
11. februar 2001 - 22:57 #5
Jeps,
Du konvertere lige først til dymaniske diske, derefter skal du danne et mirror volume, når begge diske er selected.
Og vupti frem kommer en endnu en w2k wizard...

/Flemming
Avatar billede strych9 Praktikant
12. februar 2001 - 07:29 #6
Højre klik på dine diske og opdater dem til dynamic disks.
Vælg den frie upartitionerede plads. Højre klik og vælg \"Create volume\". Der kommer en wizard frem og her vælger du \"striped volume\" og følger instruktionerne på skærmen.
Vær opmærksom på at win2k pro ikke er fault tolerant ligesom win2k server. Hvis en af dine diske crasher eller bliver korrupt så kommer du til at starte forfra med dem begge. Denne feature i win2k pro er udelukkende til performance boost og IKKE til disk mirroring som ovennævnt. Til sidstnævnte skal du have hardware eller win2k server.
Avatar billede dweb Nybegynder
12. februar 2001 - 12:43 #7
strych9 >>
Jeg kan ikke finde ud af at opdatere dem til dynamic disks. Højre klik hvor ?

VH Jesper
Avatar billede dweb Nybegynder
12. februar 2001 - 12:44 #8
må der ikke ligge noget på dem fra start ?? kan win2k ikke ligge på dem ?

Vh Jesper
Avatar billede strych9 Praktikant
12. februar 2001 - 15:39 #9
Programmer -> Administrative tools -> Computer management. Her vælger du Disk management i venstre frame. Nederst i højre frame ser du dine harddiske repræsenteret. Det er her du højre-klikker.
Der må gerne ligge noget på dem når du opdaterer. Det betyder ingenting.