Avatar billede biihz Nybegynder
25. april 2004 - 00:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hurtig nem mysql fejl!

Hvor ligger den?

mysql_query("UPDATE brugere SET  rum='1' WHERE brugernavn = '".$udata['brugernavn']."'") or die (mysql_error());
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. april 2004 - 00:21 #1
Hvilken fejl får du?
Hvis "rum" er af typen "tal", skal der *ikke* være ' tegn uden om værdien:

SET  rum=1 WHERE
Avatar billede biihz Nybegynder
25. april 2004 - 00:24 #2
Hvad er fejlen her?

<?php
    include("conn.php");
    $res_login = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE brugernavn = '$brugernavn' AND kodeord = '$password'") or die (mysql_error());
    if (mysql_num_rows($res_login) > 0) {
        $udata = mysql_fetch_assoc($res_login);
                          mysql_query("UPDATE brugere SET  rum=1 WHERE brugernavn = '".$udata['brugernavn']."'") or die (mysql_error());

?>
<style type="text/css">

body { background-color: #EFF7FF; background-image: url("bg1.gif"); background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;

</style>

</head><meta http-equiv="refresh" content="2;URL=ryk.php">
<body bgcolor="white" leftmargin="5" topmargin="0">

    <?php
?>

Den gider ikke komme videre til ryk.php
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. april 2004 - 00:28 #3
Nu er jeg ikke så god til PHP (bruger ASP i stedet).. men er det korrekt at bruge?:

= '$brugernavn' AND kodeord = '$password'")

og

= '".$udata['brugernavn']."'") or

.. dvs, først afbryder du ikke "", men det gør du bagefter..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. april 2004 - 00:31 #4
hmm.. måske skulle jeg bare smutte i seng..
der kommer nok nogen i morgen, med et godt svar :-)
Avatar billede biihz Nybegynder
25. april 2004 - 00:31 #5
Se her..

http://www.thadevil.frac.dk/Beez/chat/logon.php

Den updater ikke rum 0 ril rum 1.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. april 2004 - 00:33 #6
du kunne prøve at udskrive dette til skærmen, for at se om værdierne er korrekte:

"UPDATE brugere SET  rum=1 WHERE brugernavn = '".$udata['brugernavn']."'"
Avatar billede biihz Nybegynder
29. april 2004 - 16:21 #7
Fik hjælp senere. tjek eventuel mit senere spg.!