Avatar billede trine_h Nybegynder
24. april 2004 - 18:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

tags som ikke oversættes til xml?

Mit spørgsmål går på hvordan jeg kan havde noget tekst i en xmlfil som indeholder tags: <> uden at de oversættes til xml
Avatar billede trine_h Nybegynder
24. april 2004 - 18:18 #1
eks. <header>tekst<tekst>tekst</header>
Avatar billede arne_v Ekspert
24. april 2004 - 18:18 #2
&lt; og &gt; kan muligvis løse dit problem
Avatar billede trine_h Nybegynder
24. april 2004 - 20:10 #3
<startafter><![CDATA[<table class="listing" width="100%" cellpadding="0" cellspacing="0" border="0">]]></startafter>

jeg har fundet ud af at man kan benytte CDATA, som ikke parser indholdet, men
Når jeg skriver indholdet ud får jeg også <![CDATA[ med! hvordan undgås det? Koden er i c#:
XmlTextReader reader = new XmlTextReader ("test.xml");
while (reader.Read())
            {
                switch (reader.NodeType)
                {
                    case XmlNodeType.Element:
if (reader.Name == "startafter")
{
Console.WriteLine(reader.ReadInnerXml());
}
Avatar billede trine_h Nybegynder
24. april 2004 - 20:27 #4
Løsningen er at benytte ReadString() i stedet for ReadInnerXml.
Arne_v Dit svar var også en mulighed så læg endelig et svar og du får pointene
Avatar billede arne_v Ekspert
24. april 2004 - 20:29 #5
OK