Avatar billede tampa Nybegynder
24. april 2004 - 17:29 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Running script/custom action in Outlook rules

Not sure if this should be here or in Programming, but here goes...

I'd like to use Outlook's ability to run a script/custom action under its rules wizard. It's on the second page towards the bottom of the wizard when it asks you "What do you want do with the message?". Anybody know how I can get that set up?

I've tried creating a Macro in hopes that it would show up in the list without any luck. I have a feeling that the cutom action is through a DLL...

An alternative answer would be specific links where I can read-up on the subject.

As always with me, the answers may be in Danish :-)
Avatar billede kedde65 Praktikant
24. april 2004 - 19:24 #1
Hej

Hvis du ønsker at køre et script(VBA) når en ankommet mail opfylder bestemt betingelser, så skal du blot skrive en procedure i VBA. Det eneste krav til denne procedure, er at den skal have en input parameter.

Prøv for eksempel at indsætte følgende kode stump i vba:

Sub newMailHasArrived(item As MailItem)
    MsgBox "En ny mail er ankommet :-)"
End Sub

Herefter vil du kunne vælge denne procedure i guiden regler.

VH CK
Avatar billede tampa Nybegynder
24. april 2004 - 20:10 #2
Aha, works like a charm kedde65. Thanks. Any luck you knowing how to get the custom action thing to work?
Avatar billede kedde65 Praktikant
24. april 2004 - 20:35 #3
Hej

Custom actions er en form for Add-In der bliver skrevet med C++(så vidt jeg kan se). Jeg kender ikke så meget til det, men du kan læse mere om det på

http://www.slipstick.com/rules/customactions.htm

VH CK
Avatar billede tampa Nybegynder
24. april 2004 - 20:37 #4
Supper dupper. Just what I needed. Have a good weekend.
Avatar billede kedde65 Praktikant
24. april 2004 - 20:38 #5
Du skal lige huske at lukke spørgsmålet, hvis du har fået svar.

VH CK
Avatar billede tampa Nybegynder
24. april 2004 - 20:38 #6
Errr. Even though I try to accept your answer you don't seem to get the points??????
Avatar billede tampa Nybegynder
24. april 2004 - 20:39 #7
I'm just suppose to click on the Accepter button, right?
Avatar billede kedde65 Praktikant
24. april 2004 - 20:42 #8
Du skal også lige markere mit navn ude i boksen til venstre.

VH CK