Avatar billede rwj_defcon1 Nybegynder
24. april 2004 - 13:40 Der er 6 kommentarer

Linienummer for en php-fejl

Hejsa jeg er ved at lave en php-klasse der skal håndtere alle kald til databasen.

Det jeg ønsker at lave er noget fejlhåndtering for hvis der går noget galt i et sql-kald. jeg vil derfor gerne ved fejl kunne udskrive:

1: SQL-sætningen det gik galt i.
2: Hvad type fejl det var (Mysql's fejl)
3: Hvilken database der var connected til (klassen kan connecte til flere)
4: Hvilken php-fil kaldet blev lavet fra
5: Hvliken linie i ovenstående php-fil kaldet kom fra

Jeg har pt. løst at få data til de første 3 fejl-oplysninger, men kan ikke finde en måde at få de sidste to oplysninger (fil+linienummer i fil)

Nogen der kan hjælpe der?
Avatar billede dennismp Nybegynder
24. april 2004 - 13:47 #1
Du kan få aktuelle filnavn og linje nummer med __FILE__ (måske __FILENAME__) __LINE__
Avatar billede dennismp Nybegynder
24. april 2004 - 13:48 #2
Avatar billede rwj_defcon1 Nybegynder
24. april 2004 - 15:48 #4
Jeg har selv fundet denne.... debug_backtrace() ... Er den ikke meget bedre?
Avatar billede rwj_defcon1 Nybegynder
24. april 2004 - 15:50 #5
Dine ville jo bare give at det er i min database-klasse fejlen opstod og ikke hvem der har kaldt den
Avatar billede dennismp Nybegynder
24. april 2004 - 16:13 #6
aner ikke om det er bedre. Det kommer jo an på hvordan du koder det. Men debug_backtrace() er også data for en linje den bliver kaldt i.. Ligesom __FILE__ osv.