Avatar billede pcnovice Nybegynder
23. april 2004 - 09:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Minimusstørrelse på div

Hej!

Tanken er lave en side med 3 kolonner. De 2 yderste skal have en fixed size, den midterste skal resizes sammen med browseren. Layoutet på siden skal styrers med div's (ikke tabeller).

Det går OK med at lave de 3 kolonner, og kun resize den midterste, problemet er bare at den midterste til sidst næsten forsvinder, og dem i siderne kører over/under hindanden.

Det jeg ønsker er at kunne sætte en minimumsstørrelse på, således at når/vis størrelse kommer under denne, så resizes div'et ikke mere, men der fremkommer scrollbars på browseren.

Jeg har hørt at forskellige browsere håndterer css(div) forskelligt, og jeg ønsker selvfølgeligt at lave noget som virker til dem alle ;o)

På forhånd tak!
Avatar billede mm12010 Nybegynder
23. april 2004 - 09:41 #1
det er eller kommer i hvert fald en min-width men den er så vidt jeg ved ikke implementeret i et sådant omfang at den kan betragetes som en løsning - jeg vil at den bedste løsning må være at lægge en transperant gif på 1 x width i dit div som så sikre at den aldrig bliver smallere en den angivne width
Avatar billede anhansen Nybegynder
23. april 2004 - 10:00 #2
hvis du bare laver dit midterste div med style="width:500px" og sætter det ind i en
<table>
<tr><td align="center"><div id="mainframe" style="width:500px"></div></td><tr></table>

Virker det så ikke?
Avatar billede anhansen Nybegynder
23. april 2004 - 10:02 #3
ùps... Så ikke at du ikke ville have tabeller..

Så lav det med div yderst også.

<div style="width:100%;text-alignment:center">
  <div style="width:500px"></div
</div>

Gør det det ikke også?
Avatar billede olebole Juniormester
23. april 2004 - 16:14 #4
<ole>

Er der en fornuftig grund til, du ikke vil lave det i en tabel?

/mvh
</bole>
Avatar billede pcnovice Nybegynder
23. april 2004 - 17:36 #5
<ole>
Jeg syntes at det er lettere at lave om i designtet når man bruger div's. Det er lettere at flytte noget fra den ene side af skærmen til den anden osv.

<mm12010>
Virker ikke at sætte et gif ind den forsvinder bare "ud" af div'en når den bliver mindre.

<anhansen>
Har ikke testet din div i div løsning endnu.
Avatar billede pcnovice Nybegynder
28. april 2004 - 13:17 #6
<anhansen>
Din div i div løsning virker heller ikke ;o(

Hvad så?
Avatar billede pcnovice Nybegynder
04. juni 2004 - 11:50 #7
Øv bøv, har lavet det med table's