Avatar billede poden Nybegynder
23. april 2004 - 01:21 Der er 2 kommentarer

sortere efter ikke tomme felter

Hej,

Jeg har et numerisk felt der hedder pageID og ønsker at lave 2 udtræk.

1. Alle entries sorteret efter tomt pageID, dernæst skal sorteres alfabetisk efter et felt med tekst.
2. Alle entries sorteret efter at pageID ikke er tomt, dernæst skal ligeledes sorteres alfabetisk efter et felt med tekst.

Med pseudokode kunne det se således ud
1. select * from myTable order by [where pageID <> empty] order by [name asc]

Jeg kan forestille mig at man ikke kan lave 2 ORDER BY's i samme sætning, men hvad gør man så?

TIA
Poden
Avatar billede nozio Nybegynder
23. april 2004 - 07:15 #1
du kan godt skrive:

order by pageID , [name asc]

- så du sorterer efter flere felter i en order by
Avatar billede fennec Nybegynder
23. april 2004 - 08:06 #2
....og du kan endag sortere i forskellig orden.

order by pageID desc, [name asc]