Avatar billede popcorn Nybegynder
23. april 2004 - 00:44 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Gæstebog i Flash & Myxql

Hej.
Jeg har downloadet en Gæstebog i Flash & MySql
http://www.per-olof.net/phpscript/gbog/guestbook_v1.0.html

Gæstebogen virker sådan set fint, men jeg kan ikke få lov til at skrive i den eller læse den.

Jeg har alle koderne, og kan sende den til den som vil hjælpe mig med at få den til at virke.
Avatar billede per-olof Nybegynder
23. april 2004 - 08:07 #1
Har du skiftet ud vejen til den plads før php-scripts i *.fla file (_global.datenbankadresse)?
Avatar billede popcorn Nybegynder
23. april 2004 - 11:05 #2
Per-Olof>> Jeg har ikke ændre noget i filen *.fla
Avatar billede popcorn Nybegynder
23. april 2004 - 11:18 #3
Per-Olof>> Er det filerne med det røde mærke. ?
Avatar billede per-olof Nybegynder
23. april 2004 - 12:02 #4
Ja, du er nødt til at obne dem og skifte vejen til din plads før php-scripts i  disse filer Der finder du i actions (_global.datenbankadresse).
Til det bruger du Flash MX ellers Flash 2004
Avatar billede popcorn Nybegynder
23. april 2004 - 12:22 #5
Per-Olof>> Jeg har downloadet Flash MX 2004, og åbnet filen guestbook_v1.0 flas-dokument.
Men kan ikke i programmet finde "Actions". ?
Avatar billede arnums Nybegynder
23. april 2004 - 13:08 #6
pop>"Jeg har downloadet Flash MX 2004"
Hvor henne? en trial?

Per-olof>nice guestbook!
Avatar billede popcorn Nybegynder
23. april 2004 - 13:37 #7
Avatar billede per-olof Nybegynder
23. april 2004 - 13:40 #8
Under Actions – Frame er der 3 ting
pre
guestbook
Symbol Definition(s)

Klikke på + vid guestbook og der kommer frem en lang række der står bla andet databaseaddress: Frame 1 Klik på den og du ser at det står:
// databaseaddy
_global.datenbankadresse = "http://domain.dk";
Skift ud den adresse til der Du har dine PHP filer
Avatar billede popcorn Nybegynder
23. april 2004 - 13:56 #9
Per-Olof>> Jeg har fundet action nu.

Der står følgende:
// databaseaddy
_global.datenbankadresse = "http://localhost/guestbook/";

Jeg har så ændret det til følgende:
// databaseaddy
_global.datenbankadresse = "http://www.mitdomæne.dk/";
Avatar billede per-olof Nybegynder
23. april 2004 - 14:16 #10
Det skal ændres til der du har dine php file ligger. Du anger din root. Har du dom der?? Ange HELE stien tex _global.datenbankadresse = "http://www.mitdomæne.dk/und so wieter/";
Avatar billede popcorn Nybegynder
23. april 2004 - 14:50 #11
Jeg får følgende meddelelse, når jeg prøver at skrive i gæstebogen
An Error Occured, Please Try Again.....

Jeg har alle mine filer & Mapper samt guestbook_v1.0 mappen i følgende sti på min computer
W:\webtest\mitdomæne.dk\www

Jeg har prøvet med denne sti, men det virker ikke
_global.datenbankadresse = "http://www.mitdomæne.dk/guestbook_v1.0/";
Avatar billede per-olof Nybegynder
23. april 2004 - 15:03 #12
Har du kørt install.php og fået "Install was successfull.
Please delete the install.php"
Prøve og skabe et directory uden _ . og andet f.eks. http://mindomain.dk/guestbook/ og skriv ind det
Avatar billede popcorn Nybegynder
23. april 2004 - 15:08 #13
Jeg har ikke køre install.php
Hvordan skal jeg køre Install.php
Avatar billede popcorn Nybegynder
23. april 2004 - 15:15 #14
Per-Olof>>
Config.php ser sådan ud

<?php

$server = "localhost";  // Servername;
$user = "root";          // username;
$pass = "";                // password;
$dbname = "guestbook";      // Name of Database;
$dbtable = "gbook";          // Name of Table;
$adminemail = "p-k-p@stofanet.dk";    // your Email_addy;

?>
Avatar billede per-olof Nybegynder
23. april 2004 - 15:32 #15
Har du MySgl opsat?
<?php
$server = "localhost";  // Servername; Ok hvis du kør på egen PC
$user = "root";          // username;  Det instiller du i MySql
$pass = "";                // password; Det instiller du i MySql
$dbname = "guestbook";      // Name of Database; Ok hvis du kør eget
$dbtable = "gbook";          // Name of Table; Ok
$adminemail = "p-k-p@stofanet.dk";    // your Email_addy;
?>
Då alt er klart kør i browser http://dindomain.dk/dærdenligger/install.php
Avatar billede popcorn Nybegynder
23. april 2004 - 21:23 #16
Per-Olof>> Når jeg køre install.php får jeg disse meddelelser.

Warning: mysql_connect(): Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061) in d:\home\domæne\www\guestbook\install.php on line 4

Warning: mysql_db_query(): Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061) in d:\home\domæne\www\guestbook\install.php on line 23

Warning: mysql_db_query(): A link to the server could not be established in d:\home\domæne\www\guestbook\install.php on line 23
An error occured. Check your config.php/Database!

Warning: mysql_close(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in d:\home\domæne\www\guestbook\install.php on line 33
Avatar billede per-olof Nybegynder
24. april 2004 - 10:39 #17
line4 $database = mysql_connect($server,$user,$pass); styrt af config.php.
Jeg tror at du ikke har MySql opsatt helt ok, ellers er det ikke samme værdi på user og password i config.php som du sat op MySql med. Dette probleme hør hjemme i Database MySql ikke i Flash
Avatar billede popcorn Nybegynder
06. juni 2004 - 20:24 #18
Jeg lukker dette Spørgsmål.

Har fundet en anden løsning.
Avatar billede per-olof Nybegynder
06. juni 2004 - 23:02 #19
? Hvad