Avatar billede ff Nybegynder
23. april 2004 - 00:25 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Drop down menu med grafik

Jeg har en meget simpel menu (alm. link på grafik).
Jeg ville gerne høre om man med Dreamweaver mx2004 kan udbygge den sådan at jeg kan tilføje "drop down" fra
mine nuværende grafikfiler (som også skal være grafik).
Jeg har tænkt mig at menu'en skal lægges i et frameset ovenfor indholdsdelen.
Håber det er til at forstå :)
Avatar billede marie14 Nybegynder
23. april 2004 - 08:31 #1
Jeg har brugt den Extension fra Macromedia, der hedder Drop down Menubuilder. Den er rigtig god.
Mvh. Marie
Avatar billede ff Nybegynder
23. april 2004 - 08:56 #2
tak Marie14
Avatar billede ff Nybegynder
23. april 2004 - 08:59 #3
marie14 > jeg kan ikke finde "Drop down Menubuilder", har næsten igen erfaring med Dreamweaver og Extension. Jeg har ellers den nyeste version
Gider du hjælpe mig en lille smule :)
Avatar billede marie14 Nybegynder
23. april 2004 - 09:17 #4
Ja, du skal gå ind på www.macromedia.com. Derefter downloader du en Extension manager. Skriv det i søgefunktionen. Når du har gjort det skriver du drop down menu builder som søgeord. Download den. Du skal i øvrigt som en start lige oprette en brugerprofil. Det hele kræver selvfølgelig, at du har Dreamweaver.
Mvh. Marie
Avatar billede ff Nybegynder
23. april 2004 - 10:42 #5
Jeg har den nyeste version af Dreamwever med Extension manager, så det skulle være OK.
Jeg har nu også fået downloadet menubuilder, den er nu nederst i Insert menu'en.
Men jeg kan ikke se at man kan bruge billeder/grafik i menu'en. Der er kun to kolonner, en hvor man kan skrive MenuText og en til URL.
Men jeg er ikke sikker på at jeg har gjort det rigtige så det ville være godt med lidt mere vejledning.
Avatar billede marie14 Nybegynder
23. april 2004 - 12:36 #6
Hej igen
Hvis du går ind i HTML koderne kan du enten ved siden af din kategori eller istedet for tekstlinket inserte en billedfil. Du skal bare sætte markøren ved siden af kategorien og inserte din billedfil, som normalt, så skriver den selv stivejen.
Mvh. Marie
Avatar billede ff Nybegynder
23. april 2004 - 14:12 #7
takker Marie