Avatar billede lazer Nybegynder
30. september 1999 - 08:21 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Billeder i Acces 7.0?

Hej
Kan jeg sætte billeder i en Tabel i Access 7.0 til Win95?
Og Hvordan?

Med venlig hilsen
Lazer
Avatar billede meyer Nybegynder
30. september 1999 - 08:27 #1
Sæt feltet til ole-objekt og indsæt dit billede.
Avatar billede lazer Nybegynder
30. september 1999 - 08:41 #2
Hvad skriver jeg så nøjagtigt i Caption og Required?
Og hvad hvis billedet ligger på et andet drev, så som \\nn\kedl\billede.jpg

Lazer
Avatar billede ricky Nybegynder
30. september 1999 - 08:42 #3
Det kan du sagtens.

Du skal bare oprette et felt som OLE object.

Bemærk at du ikke kan genskabe billedet ud fra de billedinformationer der bliver gemt i basen. Så hvis du får brug for at bruge billederne i andre sammenhænge - anbefales det at du gemmer dem som filer istedet og linker dem til basen.
Avatar billede ricky Nybegynder
30. september 1999 - 08:51 #4
Hvis du vil linke billeder.
'On Current'
Dim imagefile, imagetest as string
      imagefile = "\\RYAH\images\" & OrgPartNr & ".jpg"
      If Not IsNull(imagefile) Then
        imagetest = Dir(imagefile)
        If "\\RYAH\images\" & imagetest = imagefile Then
            prodimage.Picture = imagefile
        Else
            prodimage.Picture = "\\RYAH\images\intercom-i.bmp"
        End If

Den sidste prodimage... indsætter et default billede, hvis der ikke er det nævnte billede.
Skriv hvis du ikke forstår.
Avatar billede lazer Nybegynder
30. september 1999 - 08:54 #5
Hvad gør :& OrgPartNr &
Og prodimage.Picture
Skal det stå i OLE objektet???

Lars
Avatar billede ricky Nybegynder
30. september 1999 - 08:56 #6
Nej det her er hvis du linker billeder.
orgpartnr er fra min egen base - og angiver svarer overens med navnet på filen.

Så hvis du roder med OLE - skal du se bort fra stort set alt hvad jeg har skrevet. Min personlige holdning er at billedhåndtering med OLE i Access er noget l...
Avatar billede lazer Nybegynder
30. september 1999 - 08:59 #7
Ok.
Men grunden til at jeg ville have billederne i Databasen er at det gør det nemmere for andre at opdater oplysningerne, Jeg programmere selv i ASP normalt, og kan godt genkende dit eksempel, og jeg overvejer at benytte det. Men pointen er at man skal kunne opdatere en database med evt. personale oplysninger.
Okay?
Avatar billede ricky Nybegynder
30. september 1999 - 09:01 #8
Jamen - det er da også fint... jeg anbefaler bare at du linker billederne i stedet. Problemet er at du ikke kan genskabe en billedfil ud fra Access databasen.
Avatar billede lazer Nybegynder
30. september 1999 - 09:05 #9
Ikke kan genskabe billedfilen??
Mener du at den ikke vil kunne ses på en webside?
Avatar billede ricky Nybegynder
30. september 1999 - 09:10 #10
jeps - du vil ikke kunne skabe en fil (eks. .jpg) - Access fjerner simpelthen informationer fra billedet, så der ikke kan skabes en fil igen - og da du ikke kan få vist et OLE object på en webside...
Avatar billede lazer Nybegynder
30. september 1999 - 09:17 #11
Sikke noget L... Så må jeg oprette databasen med oplysningerne, og så linke fra ASP'en til det relavante billede.
Men tak for hjælpen du har alligevel fortjent de Points
Avatar billede vishilsen Nybegynder
02. januar 2001 - 22:34 #12
Hvad så laser....hvordan opdatere dine bruger så databasen med billeder.

Jeg forrestiller mig at man via. en browser må kunne oploude billeder til en database på en web server ISP eller hvad..