Avatar billede sobo Nybegynder
11. februar 2001 - 10:41 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

RAM svindel?

Programmet \"Dr.Hardware 2000\" kan tjekke \"alt muligt\" ved ens computer. Bl.a. kan programmet også tjekke rammen. Det er her jeg er blevet i tvivl om, hvorvidt jeg er blevet snydt.

Jeg har, over to omgange, købt mere RAM. Først omgraderede jeg fra 128 til 256mb og senest fra 256 til 384mb. Alle tre rammoduler er altså 128mb klodser. (SDRam 133mhz)

Når jeg kører en \"Dr.Hardware\" test viser programmet følgende:

\"Klods nr. 1\": Density 64MB/*2 133mhz
\"Klods nr. 2\": Density 64MB/*2 133mhz
\"Klods nr. 3\": Density 128MB/*1 100mhz  !!

Nu er jeg bange for at jeg er blevet snydt med klods nr. 3, idet denne registreres som 100 mhz.

Rammen er købt og betalt som 133 mhz....osse i følge fakturen.

Tror du, at jeg er blevet snydt? Eller??

MVH
sobo

Avatar billede dullerdk Nybegynder
11. februar 2001 - 10:51 #1
Det plejer at stå på selve rammodulet, på en lille hvid lap.
Avatar billede dullerdk Nybegynder
11. februar 2001 - 10:53 #2
Meget lille skrift!!
Avatar billede dummi Nybegynder
11. februar 2001 - 13:22 #3
Du kan jo prøve at køre dem igennem enkeltvis
på samme plads - så bør du få det rigtige at vide.
Avatar billede wipeout Nybegynder
12. februar 2001 - 11:19 #4
Noget andet ligger i er at du skal tænke på at for det prog. det gælder alle prog. som skal teste din maskine ikke kan visse dig et resultat 100% da prog. i sig selv bruger nogle af ressourcerne, og du kan også risikere at prog. er lidt for gammel i forhold til dit motherboard, men jeg kender ikke ”Dr. Hardware” så jeg vil ikke svare på om jeg har ret i denne sammenhæng.
Jeg kan dog kun sige jeg har opblevet det flere gange at prog. ikke kunne udregne det rigtigt da det ikke kendte bundkortet og nogle af de andre komponenter, i et andet tilfælde tog det så mange ressourcer at det ikke kunne udregne processoren og rammene ordentlig, men det er jo som sagt et par enkle tilfælde som JEG er stødt på.
Avatar billede hpo Nybegynder
12. februar 2001 - 11:32 #5
Jeg troede ikke man kunne bruge 2 forskellige typer RAM samtidig !

/EPO
Avatar billede wipeout Nybegynder
12. februar 2001 - 11:35 #6
Det kan man godt, men så køre system bussen på bundkortet efter de langsomste RAM i dette tilfælde ville hans PC133 køre som PC100, det skal man bare indstille i sin BIOS.
Avatar billede cure-fec Nybegynder
26. februar 2001 - 09:00 #7
Prøv at bruge SiSoft Sandra 2001, det er et kanon program!